یکشنبه ۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۶:۲۷
۰ نفر

۱ - روابط عمومی سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر اسامی ۱۶فیلم حاضر در ۲ بخش مسابقه سینمای ایران و فیلم‌های اول را پس از نخستین جلسه جمع‌بندی هیأت‌انتخاب اعلام کرد.

سینمای ایران

در بخش سودای سیمرغ، این 10فیلم پذیرفته شده‌اند: «تمشک» سامان سالور، «چ» ابراهیم حاتمی‌کیا، «خط ویژه» مصطفی کیایی، «رستاخیز» احمدرضا درویش، «زندگی جای دیگری است» منوچهر هادی، «قصه‌ها» رخشان بنی‌اعتماد، «گنجشکک اشی‌مشی» وحید نیکخواه آزاد، مسعود کرامتی و غلامرضا رمضانی، «متروپل» مسعود کیمیایی، «مهمان داریم» محمدمهدی عسگرپور و «همه‌‌چیز برای فروش» امیرحسین ثقفی. در بخش مسابقه فیلم‌های اول یا نگاه نو هم فعلا 6فیلم حضور دارند: «ارسال یک آگهی تسلیت برای روزنامه» ابراهیم ابراهیمیان، «انارهای نارس» مجیدرضا مصطفوی، «با دیگران» ناصر ضمیری، «چند مترمکعب عشق» جمشید محمودی، «سیزده» هومن سیدی و «ملبورن» نیما جاویدی. اسامی سایر فیلم‌های برگزیده در آینده نزدیک اعلام می‌شود.

2 - فیلم سینمایی «کالسکه» به کارگردانی آرش معیریان با وجود پرکردن فرم حضور در جشنواره فیلم فجر از رقابت در این رویداد سینمایی انصراف داد. حضور فیلم‌های خوب با کارگردانان بزرگ سینمای ایران در این دوره و دیده نشدن فیلم‌های طنز دلیل اصلی انصراف تهیه‌کنندگان کالسکه اعلام شده است. فیلم، داستان زندگی زوجی جوان است که برای رفتن یا ماندن در ایران به مشکل افتاده‌اند. دانیال عبادی، مهران غفوریان، بهنوش بختیاری و سارا منجزی بازیگران اصلی آن هستند.

3 - فیلم سینمایی «نقش نگار» به کارگردانی علی عطشانی با موسیقی متن کارن همایونفر در جشنواره فیلم فجر امسال حضور می‌یابد. فیلم درباره پسری به نام فرزاد است که بدون هماهنگی پدرش قصد دارد با نگار ازدواج کند. با رضایت موقت پدر همه‌‌چیز برای مراسم خواستگاری مهیا می‌شود اما گذشته نگار همه شرایط را عوض می‌کند. بهرام رادان، آتیلا پسیانی، گوهر خیراندیش، شیوا خسرومهر، الهه حصاری و رضا ناجی بازیگران اصلی نقش نگار هستند که فیلمنامه آن را مهران کاشانی نوشته است.

4 - دومین مراسم بزرگداشت سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به مهدی هاشمی (بازیگر برجسته سینمای ایران برای ۴ دهه تلاش هنری) اختصاص دارد. این مراسم با مرور آثار هنری و فاخر این بازیگر با حضور بزرگان سینمای ایران برگزار می‌شود. هاشمی نخستین‌بار سال ۱۳۵۸ با بازی در فیلم «زنده‌باد» خسرو سینایی وارد عرصه سینما شد و سال 69با بازی در فیلم «دو فیلم با یک بلیت» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول جشنواره نهم فیلم فجر را از آن خود کرد. بازی او در «آلزایمر» احمدرضا معتمدی و «آقا یوسف» علی رفیعی برایش سیمرغ بلورین بهترین بازیگر بیست‌ونهمین جشنواره فیلم فجر را به ارمغان آورد. پیش از این اعلام شده بود که امسال در جشنواره فیلم فجر از یک عمر فعالیت هنری هما روستا (بازیگر گزیده‌کار سینما و تئاتر ایران و همسر زنده‌یاد حمید سمندریان) تقدیر خواهد شد.

کد خبر 244030

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز