یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک روبات به گفته سازندگانش برای اولین بار در جهان در یک عروسی در کره جنوبی به عنوان میزبان مراسم عمل کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه این روبات به نام "تیرو" به عروسی سئوک جیونگ - جائه، یک از مهندسان طراحش – و عروسش در شهر دائه‌جئون در 130 کیلومتری جنوب سئول کمک کرد.

تیرو با بدن مخروطی‌شکل، دو دست، یک صورت شیشه‌ای تیره با چشم‌ها و دهانی به صورت نورهای جرقه‌زن - در جلوی میهمانان خندان می‌گفت: "من تیرو هستم، میزبان مراسم عروسی امروز"

 روبات با صدایی مردانه زوج را به جمع حاضر معرفی کرد و گذاشت زوج به آنها تعظیم کنند و وظایف برنامه‌ریزی‌شده‌اش را انجام داد.

شرکت هانول روباتیکز تولیدکننده این روبات می‌گوید برای اولین بار است که یک روبات برای میزبانی مراسم عروسی به کار می رود.

به گفته مقامات شرکت هانول، تیرو- که 215 هزار دلار قیمت دارد -  پس از انجام وظایف عروسی ارتقا داده خواهد شد تا  از عهده سایر کارکردها هم برآید.

در این مراسم عروسی روبات‌های کوچک دیگری هم به کار گرفته شده بودند تا مهمانان را هدایت کنند و وظایفی را به انجام رسانند.

البته وظایف روبات‌ها در کره جنوبی محدود به گرداندن مراسم عروسی نیست.

ماه گذشته خبر رسید که باز برای اولین بار در جهان یک روبات به نام OFRO به عنوان نگهبان امنیتی مدرسه در کره جنوبی انجام وظیفه خواهد کرد.

و سال گذشته مقامات کره جنوبی یک روبات نگهبان پیشرفته مسلسل به دست را به نمایش در آوردند که می توانند از سربازان در مرز بسیار مستحکم این کشور با کره شمالی حمایت کنند.

کد خبر 24511

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز