چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۶
۰ نفر

گروه حوادث: انفجار موادی که قرار بود در سکانس پایانی فیلم سینمایی معراجی‌ها عمل کند، سکانس آخر زندگی ۴نفر از عوامل پروژه و رئیس شهرک سینمایی دفاع‌مقدس را رقم زد.

این حادثه پیش از ظهر  و زمانی رخ داد که اعضای گروه فیلمبرداری آماده می‌شدند تا از یک سکانس انفجار فیلمبرداری کنند.
محمدجوادشریفی‌راد، مدیر جلوه‌های ویژه میدانی در حال چیدمان مواد منفجره و جاسازی کردن آنها برای به‌وجود آوردن صحنه انفجار بود. این در حالی بود که مواد منفجره در کنار خودروی سمند وی قرار داشت و او سرگرم کار بود که در همین هنگام سرگرد علی‌اکبر رنجبر، مدیر شهرک سینمایی دفاع‌مقدس نزد او رفت و مشغول صحبت شد.

درست زمانی که نخستین جملات بین آنها رد و بدل شد و مدیر جلوه‌های ویژه از رئیس شهرک خواست به‌خاطر خطرناک بودن موقعیت آنجا را ترک کند، یکی از مواد منفجره ناگهان منفجر شد و به‌دنبال آن بقیه مواد منفجره و همچنین خودروی سمند محمدجواد شریفی راد آتش گرفت و انفجارهای پی‌درپی رخ داد.

شدت انفجارها به‌حدی بود که مدیرجلوه‌های ویژه میدانی به همراه مدیر شهرک سینمایی در دم جان باختند و علاوه بر آنها رضا فرجی، دستیار تولید، مهدی مرادی، دستیار محمدجواد شریفی‌راد و جمشید احسانی فر که از نیروهای تدارکات بود نیز جانشان را از دست دادند. همچنین حمید شهیری طراح لباس و صحنه و مرتضی مولایی مدیر تدارکات به‌شدت مجروح شدند که به بیمارستانی در اسلامشهر انتقال یافتند.

قرار است مجروحان این حادثه به‌علت وخامت حالشان به بیمارستان پیامبران تهران انتقال یابند تا مراحل درمانشان در آنجا ادامه پیدا کند. مسعود ده نمکی، کارگردان این پروژه، روز گذشته به خبرنگاران گفت: بررسی علت انفجار نیاز به بحث‌های تخصصی دارد و هنوز نتیجه‌ای اعلام نشده است و در حوزه تخصصی ما هم نیست که در این حوزه نظر دهیم. وی ادامه داد: شریفی‌راد یکی از متخصص‌ترین نیروهای جلوه ویژه و از افسران بازنشسته نیروی هوایی و از کسانی بود که در دوره دفاع‌مقدس خیلی از بمب‌ها و موشک‌های دشمن را خنثی کرد اما متأسفانه این حادثه باعث شد که ایشان و آقای رنجبر، مدیرعامل شهرک سینمایی دفاع‌مقدس فوت کنند.

کد خبر 245215
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز