همشهری آنلاین: جانشین فرماندهی مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از اشراف کامل اطلاعاتی و عملیاتی مرزبانی و سایر قوای نظامی بر مرزهای کشور خبر داد.

احمد گراوند

امیر احمد گراوند در دوره آموزشی فرماندهان هنگ مرزی غرب و شمال غرب کشور در هنگ مرزی قصرشیرین، به ایرنا گفت: بازدید از مرزهای کشورمان توسط فرمانده نیروی انتظامی و فرمانده و معاونت های مرزبانی برای بررسی عملکرد نیروها همیشه انجام می شود.

وی اظهار کرد: بازدید اخیر از مرزهای غربی و برگزاری دوره آموزشی پنج روزه با حضور فرماندهان هنگ مرزی غرب و شمال غرب کشور به منظور بررسی عملکرد 9 ماه گذشته، وضع موجود و همچنین به روز کردن اطلاعات هنگ های مرزی است.

امیر گراوند گفت: در این دوره آموزشی اولویت های سال 93 مشخص و اقداماتی که در زمینه استفاده از دستگاههای فناوری روز، شگردهای عناصر ضد انقلاب، تاکتیک های مرزبانی و انواع کارهایی که در مرزبانی انجام می شود، توسط معاونت های مرزبانی ارائه شد.

وی گفت: این آموزش ها به صورت مستمر ادامه دارد تا فرهنگ سازمانی را بوجود بیاوریم و بر تهدیدات اشراف کامل داشته باشیم.

وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران هشت هزار و 755 کیلومتر مرز مشترک با 15کشور همسایه دارد و توطئه های زیادی توسط استکبار جهانی علیه کشورمان صورت می گیرد.

امیر گراوند گفت: تعدادی از کشورها و استکبار جهانی از عناصر مسلح غیرقانونی پشتیبانی می کنند و درگیری هایی که پیشتر در برخی استان های کشور بود، در نقطه صفر مرزی روی داده است.

وی گفت: در کشوری که این میزان مرز مشترک دارد و با فعالیت افراد مسلحی که آنسوی مرزهای کشورمان علیه ما فعالیت دارند اگر درگیری هایی بوجود بیاید طبیعی است اما روی هم رفته به ازای هر شهید ما در نوار مرزی، از عناصر غیر قانونی که مسلح وارد جمهوری اسلامی ایران می شوند توسط مرزبانی دو نفر کشته و یا دستگیر شده اند.

امیر گراوند با بیان اینکه اشراف خوبی بر مرزها حکمفرماست، گفت: در برخی مرزها سپاه پاسداران و برخی از مرزها نیروهای ارتش مستقر هستند و همکاری خوبی با هم داریم و مشکل خاص امنیتی با همکاری خوب مرزنشینان نداریم.

وی افزود: بررسی شاخص ها نسبت به سنوات گذشته رشد خوبی را نشان می دهد و روز به روز کنترل بر مرزهای جمهوری اسلامی ایران بیشتر می شود.

کد خبر 245250
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز