همشهری آنلاین: برگزیده ٥٠ سال نقاشى هاى غلامحسین نامى عصر دوشنبه ۳۰ دى ماه در گالرى بوم رونمایى مى‌شود.

نقاشی

به گزارش همشهری آنلاین، «شور سپید» عنوان این نمایشگاه است که بر ارائه سه دوره از مهمترین دوران کارى نامى تمرکز دارد و در آن علاوه بر ٢٦ نقاشى، دو حجم نیز به تماشا در مى‌آید.

برخى آثار این مجموعه نخستین بار است پیش روى مخاطب قرار مى‌گیرد، به ویژه دو تابلوى نقاشى که در دو سال اخیر خلق شده اند و تعدادى از آنها به رغم نیم قرنى که از حیاتشان مى‌گذرد، کمتر دیده شده اند؛ مانند دو حجم و پنج شش نقاشى که از سال ١٣٤٤ به روى دیوار بوم مى‌روند.

کالیگرافى هاى آبستره، دومین دوره آثار نامى در این مجموعه است.

در این دوره که از سال ١٣٤٧ آغاز شده اند (بر پایه دو رکن مهم نستعلیق و شکسته فارسى) ریتم و حرکت، نقاشى هایى پدید آمده اند که فرم گرا هستند و در آنها خطوط، معنایى را بازتاب نمى‌دهند، اما دسته سومى که در نمایشگاه «شور سپید» ارائه مى‌شود، مجموعه مهم نامى با متریال «گل» است.

این نوع آثار وى حوالى ١٣٤٨ خلق شده اند، نامى فرزند کویرهاى ناب قم است و چنانکه خود مى‌گوید از کودکى فریفته معمارى هاى زادگاهش بوده و نقاشى با گل را از همان روزان الهام گرفته است.

البته در این نمایشگاه از برخى دوره هاى دیگر نامى نیز نمونه هایى به تماشا در مى‌آید؛ از جمله دو حجم «قدمگاه و پرواز» که در سالهاى ١٣٥٤ خلق شده اند.

در این میان حجم بزرگ «قدمگاه» یادگار مانده از «گروه آزاد نقاشان و مجسمه سازان» است که تنها یک بار در موزه هنرهاى معاصر تهران نمایش عمومى یافت.

گالرى بوم در خیابان ولیعصر، بالا‌تر از نیایش، ارمغان غربی، پلاک ۱۱ دایر می‌باشد و علاقمندان می‌توانند همه روزه به غیر از شنبه‌ها از ساعت ۱۷ تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند.

کد خبر 245714
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز