مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۶
۰ نفر

گروه شهری: مرحله اول خط 4 مترو، حدفاصل میدان ابن‌سینا تا میدان فردوسی تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با اعلام این خبر گفت: خط 4 مترو به‌دلیل عبور از نقاط پرترافیک و پرسفر، تقسیم شهر به دو منطقه شمالی جنوبی و ایجاد یک مسیر کامل شرق به غرب در تهران، از مسیرهای دارای اولویت در ساخت است و به همین دلیل شرکت قطارهای شهری تهران و حومه ساخت این خط را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

به گفته جعفر ربیعی، خط 4 مترو از میدان کلاهدوز در انتهای خیابان پیروزی آغاز و پس از عبور از خیابان پیروزی، میدان شهدا، پل چوبی، خیابان انقلاب، میدان انقلاب، خیابان آزادی و میدان آزادی، به میدان نور می‌رسد.

وی با اعلام این‌که این خط، خط یک را در ایستگاه دروازه دولت و خط 2 را در ایستگاه دروازه شمیران قطع می‌کند، افزود: قرار است 3 ایستگاه خط 4 شامل میدان ابن‌سینا، دروازه شمیران و میدان فردوسی تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

ربیعی همچنین گفت: با ساخت کامل خط 4 مترو، یکی از گذرگاه‌های اصلی حمل‌ونقل تهران به شبکه کامل حمل‌ونقل عمومی مجهز می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری تهران و حومه در ادامه به خبرنگار همشهری گفت که دست‌کم تا یک سال و نیم آینده شرکت مترو امکان افزودن قطارهای جدید و افزایش ظرفیت جابه‌جایی مسافر را ندارد.

ربیعی علت این موضوع را تأمین نشدن اعتبارات دولتی طی دو سال گذشته و دشواری‌های بسیار استفاده از فاینانس اعلام کرد و گفت: قطارهایی که سال گذشته وارد شبکه مترو شد 3 سال پیش سفارش داده شده بود و به‌تدریج تولید و تحویل شد.

وی روند سفارش و خرید قطار را بسیار طولانی عنوان کرد و افزود: به‌دلیل این‌که قطار مترو پس از سفارش به شرکت‌ها، تولید می‌شود، تحویل قطار 3 سال پس از تأمین اعتبار و سفارش قطار انجام می‌شود و به همین دلیل باید از همین امروز پیش‌بینی خرید قطارهای چند سال آینده را کرد.

به گفته او مدیران مترو از 2 سال پیش نسبت به وقوع شرایط بحرانی در جابه‌جایی مسافر در صورت تأمین نشدن اعتبار خرید قطارهای جدید هشدار داده بودند، اما این هشدارها چندان جدی گرفته نشد.

کد خبر 24581

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز