سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۹
۰ نفر

خبر: مهدی نویدادهم، دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش گفت: فعالیت معلمان ابتدایی در مدارس ۵روزه است و ۶روزه نمی‌شود.

ششمین روز هفته(پنحشنبه) به هیچ وجه روز تعطیل قلمداد نشده است. روز پنجشنبه باید با مشارکت خانواده‌ها، دانش‌آموزان بتوانند فعالیت‌های آموزشی خود را بازبینی کنند.

(ایسنا) نکته: از ابتدا هم قرار بود این طرح تنها در دبستان‌ها اجرا شود، بهانه هم یکسان‌سازی‌ ساعت کاری معلمان ابتدایی بود. برخی مسئولان سابق بنا به دلایلی بحث تعطیلی پنجشنبه‌ همه مدارس را مطرح و اجرا کردند.مهم آنکه دبیرکل شورای‌عالی آموزش و پرورش گفته پنجشنبه‌ها روز کاری معلمان دبستان‌ها نیست، این موضوع با اظهارات وزیر مبنی بر اینکه دانش‌‌آموزان یک روز در هفته بدون کیف و کتاب به مدرسه می‌روند به‌نوعی مغایرت دارد.اکنون زمان آموزشی بر مبنای 5روز بسته شده است و اگر معلمان روز پنجشنبه به مدارس نروند چگونه می‌شود برنامه‌های مدنظر مسئولان اجرا شود.

آیا مدیر مدرسه می‌تواند به‌تنهایی برنامه‌های تدوین شده در همه کلاس و پایه‌ها را اجرا کند؟ از طرفی از این سخنان می‌توان چنین استنباط کرد که دبیرستان‌ها(دور اول و دور دوم) تعطیل نخواهندبود. به هر روی شفاف نیست پنجشنبه مدارس تعطیل هستند یا نه، اگر معلمان پنجشنبه‌ها به مدرسه نمی‌روند پس دانش‌آموزان برای چه باید به مدرسه بروند. روز بدون کیف و کتاب کدام روز هفته است.

کد خبر 245936
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز