به گزارش مهر، امیرحسین شجاعی، هنرمند عکاس و طراح پوستر فیلم "آرایش غلیظ" که در سی و دومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، در مورد این پوستر توضیح داد: همه المانهایی که در این اثر دیده میشود به نوعی در فیلم حضور دارند و روایتکننده گوشهای از فیلم هستند.
وی با اشاره به اینکه پوستر "آرایش غلیظ" چهار بخش اصلی دارد، بیان کرد: چهره خانمی با عینک آفتابی، تصویر حرکت هواپیما در عینک خانم، عناصر مینیمال فیلم با چهره بازیگران و در آخر تایپوگرافی پوستر بخشهای مختلف پوستر هستند که این چهار بخش تمام حرف پوستر را بیان میکنند.
به گفته شجاعی، هیچ کدام از عناصری که در پوستر وجود دارد تزئینی نیست و در بخشی از فیلم حضور دارند و نقشی اساسی در داستان فیلم بازی میکنند.
وی مینیمال بودن عناصر موجود در پوستر را از ویژگیهای آن دانست و بیان کرد: قرار بود این پوستر را شبیه یک سیرک طراحی کنم ولی بعد از آماده شدن طرحهای اولیه، سازندگان این اثر سینمایی طرح سیرک را رد کردند پس به این طرح رسیدیم.
شجاعی در مورد دلیل رد شدن طرح سیرک برای پوستر فیلم "آرایش غلیظ" توضیح داد: به لحاظ فرمی با سازندگان فیلم در مورد آن پوستر به توافق نرسیدیم.
وی در مورد چرایی استفاده از پرتغال به جای حرف "D" در نام این فیلم بیان کرد: پرتغال یکی از بخشهای اصلی فیلم است و جایگذاری این میوه به جای این حرف کاملا حساب شده و از روی عمد است.
شجاعی در پایان گفت: در حقیقت این پوستر بازتابدهنده تمام اتفاقات مهمی است که در این فیلم شاهد آن خواهیم بود.