همشهری آنلاین: نوه امام راحل در دیدار با جمعی از مهمانان خارجی شرکت‌کننده در بیست‌وهفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی گفت: تحقق وحدت در جوامع اسلامی نیازمند همت بلند مسلمین است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در آئین ادای احترام مهمانان خارجی بیست‌وهفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی به امام راحل، یکی از شعارهای اساسی انقلاب اسلامی را تحقق وحدت در جامعه بزرگ مسلمانان جهان دانست.

وی اظهار داشت: خداوند متعال در آیه 31 سوره روم یکی از ویژگی‌های جامعه شرک‌آلود و غیر اسلامی را تفرق این جامعه و جدا شدن اعضای آن جامعه از یکدیگر عنوان کرده‌اند.

نوه امام راحل، همچنین با اشاره به آیه 65 سوره انعام افزود: خداوند متعال در این آیه نیز تفرق جامعه اسلامی را مایه عذاب می‌داند چراکه وحدت برای جامعه اسلامی یک نعمت الهی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) همواره جامعه اسلامی را جامعه‌ای یکپارچه، متحد و دارای روحی واحد معرفی کرده‌اند.

نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، در ادامه همچنین به فرمایشات امیرالمومنین علی (ع) اشاره و بیان کرد: در جامعه‌ای که تفرق و جدایی حاکم باشد، هیچ‌گونه خیرخواهی نسبت به یکدیگر وجود ندارد چراکه از تفرق و جدایی هیچ خیری به امت اسلامی نخواهد رسید.

وی یکی از شعارهای اساسی انقلاب اسلامی را تحقق وحدت اسلامی در جامعه بزرگ مسلمانان جهان ذکر کرد و با بیان اینکه تحقق این وحدت نیاز به همت بلندی از سوی جامعه بزرگ اسلامی دارد، اظهار امیدواری کرد تا هرچه زودتر به این هدف بزرگ انقلاب اسلامی در دنیا دست یابد.

سید حسن خمینی به برگزاری کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با حضور علما و شخصیت‌های دینی و فرهنگی جهان اسلام اشاره و اظهار کرد: به طور قطع برگزاری اینگونه نشست‌ها باعث نزدیکی هر چه بیشتر دل‌های مومنین به یکدیگر خواهد شد.

جمعی از مهمانان خارجی شرکت‌کننده در بیست‌وهفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی از سراسر جهان، عصر یکشنبه با حضور در مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با نثار تاج گل به امام خمینی (ره) ادای احترام کردند.

کد خبر 246334
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز