همشهری آنلاین: سیستم توزیع سوخت با کارت هوشمند به کاهش مصرف بنزین منجر نشد.

در هفته گذشته جایگاه‌های سوخت شاهد خودروهایی بودند که زمان زیادی را برای تزریق بنزین در صف‌های طولانی گذراندند.
آمارهای منتشر شده حکایت از آن دارد که حجم  تقاضا برای مصرف بنزین  به مرز 80 میلیون لیتر در روز نزدیک شده است.

بیژن حاج محمدرضا، رییس سندیکای جایگاه‌‏داران کشور نیز در گفت و گویی به ایلنا گفته است: مصرف بنزین در نخستین ماه  سال 86، 7 درصد، اردیبهشت ماه 14 تا 15 درصد و در خرداد ماه نزدیک به 18 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به رشد شدید مصرف بنزین گفت: در حال حاضر عرضه فرآورده بنزین روزانه 75 میلیون لیتر است در حالی که در سال گذشته در این همین مقطع این میزان 65 تا 70 میلیون لیتر در روز بوده است.

وی، گفت: اظهارات وزیر نفت مبنی بر رشد 5/4 درصدی کاهش مصرف در حالی است که مسوولان شرکت پخش فرآورده‌‏های نفتی اعلام کرده اند مصرف بنزین در فروردین ماه 5/6 درصد، اردیبهشت14 و خرداد ماه 5/18 درصد افزایش یافته و واردات 5/2میلیارد دلاری برای نیمه نخست سال 86، تیرماه به اتمام می‌‏رسد.

حاج محمدرضا تصریح کرد: با دستگاه هوشمند سوخت مسوولان نیز به آمار درستی دست نخواهند یافت، چرا که این سیستم از عیوب فراوانی برخوردار است و سیستم کاملی در چارچوب کنترل نخواهد بود.

وی، با اشاره به بلاتکلیفی مردم از میزان سهمیه بنزین، اظهار داشت: مردم هر روز با مراجعه به جایگاه‌‏ها اقدام به ذخیره کردن باک و احتکار آن در منازل می‌‏کنند که این امر منجر به چندین آتش سوزی در تهران و شهرستان‌‏ها شده است.

رییس سندیکای جایگاه‌‏داران، افزود: بنزین یک فرآورده فرار است که نگهداری آن در درون یک ظرف و تجمع گاز آن باعث انفجار می شود و کار عقلایی و منطقی نیست و از سوی دیگر سوی انبارها در رساندن بارهای متوالی و متواتر با مشکل مواجه می‌شوند؛ چراکه توان آن‌‏ها با رشد مصرف فعلی بنزین هماهنگی ندارد.

کد خبر 24697

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز