گروه ادب و هنر -محمود نورایی: نگارخانه ایده این روزها میزبان نمایشگاه آثار جشنواره بین‌المللی پوستر با عنوان «در تو زندگی خواهم کرد» است.

پوستر از نمایشگاه «در تو زندگی خواهم کرد»

 این جشنواره مجازی که توسط سایت افدستا طراحی و با حمایت مدرسه ایده برگزار شده، موضوع اهدای عضو پس از مرگ را مدنظر قرار داده تا به وسیله هنر، جریانی را برای آگاهی‌بخشی و تبلیغ این امر انسان‌دوستانه اشاعه دهد. از آنجا که گرافیک هنری مبتنی بر خلاقیت است و برای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی توسط هنرمندان ارائه می‌شود، این جشنواره تلاش کرده این نگاه هنرمندان را به موضوعی برای تشویق مردم به اهدای عضو پس از مرگ سوق دهد.

در این جشنواره 172هنرمند از سراسر جهان 583پوستر از آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند که پس از ارزیابی داورانی از کشورهای هلند، ایتالیا و ایران، 73 اثر 53 هنرمند در نگارخانه ایده به نمایش درآمده است. آثار حاضر در نمایشگاه در تو زندگی خواهم کرد توسط جرزی اسکاکان از هلند، سرجیو اولیوتی از ایتالیا و سهند استادآقا، علی دل‌زنده‌روی و کسری عابدینی از ایران انتخاب شده‌اند و در این نمایشگاه آثاری از هنرمندان فرانسوی و ایرانی به نمایش درآمده است.

در نمایشگاه طراحی پوستر در تو زندگی خواهم کرد آثار الیو دوئر و جاویر پرز از فرانسه به همراه آثاری از بهزاد شهروان، ابوالفضل شفیعی همت‌آباد، فاطمه مقدسی، سارا فراست‌معمار، حسن سبزعلیان، آیه حیدری، سارا باقری، جمال‌الدین رمضانی، زهرا دلدار، حجت رحیمی، نوشین قنبرحیدری، احسان قاسمی‌نیا، علیرضا معظمی گودرزی، احمد وجدان‌نژاد، تخشا ناطقی‌نژاد، داوود یوسفیان، حمید حمیدی، ناز موسوی، محمدامین کریمی، نفیسه دادجوی، غزل عرفان‌راد، بهناز آزاد، نوید رحمانی، خورشید حسنوند، سپیده پوربابایی، حمید اقدسی یزدلی، بهنام تارخ، حمید نجاتی، حمیدرضا توکلی، احمد صفار، شادی شیخ‌الاسلامی، فاطمه یادگاری‌فرد، ندا شیری‌جیان، زهرا گلدوزی، مهدی جوادپور، سحر شب‌افروز، بهارک قره‌باغی، مجتبی شبان، آرزو احمدی، علی مهدوی، رقیه قربانی، رضا جعفری‌جم، مهدی گودرزی، فاطمه کزازی، یاسر قادر، شیدا فلاحی، عباس میرزاخانی و ابوذر محمدی به تماشا درآمده است.

جدا از مسئله موضوع، نگاه خلاقانه هنرمندان این نمایشگاه توانسته آثاری قابل توجه با بیانی صریح و بی‌پیرایه به مخاطبان عرضه کند تا آنها را به اندیشیدن و داشتن نگاهی نو به مسئله اهدای عضو و جان‌بخشی به همنوعان سوق دهد. نمایشگاه طراحی پوستر در تو زندگی خواهم کرد تا 11بهمن‌ماه در نگارخانه ایده واقع در خیابان کریمخان‌زند، خردمند شمالی، خیابان هجدهم، شماره 26میزبان علاقه‌مندان است.

موزه هنرهای معاصر و استمرار مدرنیسم

از امروز دوشنبه 7 بهمن‌ماه موزه هنرهای معاصر تهران میزبان آثار 2 هنرمند نسل انقلاب ایرج اسکندری و کاظم چلیپا می‌شود. این نمایشگاه که نگاهی به سیر جریان هنر معاصر ایران دارد با عنوان استمرار مدرنیسم در ایران - نسل سوم ساعت 16افتتاح خواهد شد و در آن 87اثر از ایرج اسکندری، نقاش و مجسمه‌ساز که معروف‌ترین اثر او طراحی میدان انقلاب است به نمایش درمی‌آید. از چلیپا هم که از معروف‌ترین هنرمندان انقلاب و نسل نقاشان جنگ است، 70 اثر در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

آثار این نمایشگاه از گنجینه آثار حوزه هنری، مؤسسه صبا، موزه امام علی(ع)، موزه شهدا، مؤسسه توسعه هنرهای معاصر، بانک پاسارگاد، موزه هنرهای معاصر تهران و مجموعه‌های شخصی این دو هنرمند جمع‌آوری شده است. این نمایشگاه در واقع بخشی از ششمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر است که تا پایان این رویداد بین‌المللی از علاقه‌مندان هنر انقلاب میزبانی می‌کند. موزه هنرهای معاصر در خیابان کارگر شمالی، ضلع غربی پارک لاله واقع است.

مخاطره در والی

نمایشگاه نقاشی مجموعه مخاطره این روزها در نگارخانه والی برپاست. این آثار به موضوع حادثه نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما می‌پردازد و سعید رفیعی با دیدی نقاشانه موضوع زندگی پرخطر در دنیای امروز را مبنا قرار داده است. این آثار در حقیقت زمینه‌ای اجتماعی دارند و درگیری‌شان مسائل انسانی است که با قلمی ناتورالیستی و در زمینه‌هایی خیال‌پردازانه ارائه شده‌اند. در مجموعه مخاطره فیگورهای انسانی را با پرداختی طبیعت‌گرایانه می‌بینیم که رفیعی در موقعیتی حسی و روانی آنها را به تصویر کشیده است. نگارخانه والی تا 15بهمن‌ماه میزبان نمایشگاه نقاشی مخاطره است و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از آثار نمایشگاه به میدان ونک، خیابان خدامی، شماره 72مراجعه کنند.

کد خبر 247313

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز