چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۹:۵۶
۰ نفر

گروه اقتصادی: احمد توکلی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی‌ در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری، با ابراز نگرانی نسبت به ایجاد جنگ روانی علیه دولت در اجرای طرح سهمیه‌بندی سوخت با کارت هوشمند، بر لزوم اطلاع‌رسانی شفاف در مورد بنزین و جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست تاکید کرده‌است.

متن نامه به این شرح است: چنانچه مستحضرید در روزها و هفته‌های اخیر، صرف‌نظر از انتقادهای دلسوزانه برخی مخالفان دولت با ایجاد جنگ روانی کم سابقه‌ای علیه دولت عدالت‌گرا، طرح سهمیه‌بندی سوخت با کارت هوشمند را به شکلی غیرمنصفانه تخطئه می‌کنند و با القای تشویش و نگرانی، سعی می‌کنند آن را غیرعملی،‌ غیرعلمی،‌ مخدوش و بلاتکلیف نشان دهند.

هر چند به دلیل قطع منافع کلان قاچاقچیان و دلالان وارادات بنزین در اثر توزیع سهمیه بندی شده بنزین با کارت هوشمند، مخالفت و سنگ‌اندازی در اجرای این طرح عظیم ملی قابل پیش‌بینی بود، اما وسعت این عملیات تخریبی علیه دولت نهم و دست‌های پنهان در تشدید این بحران‌آفرینی قابل تامل به نظر می‌رسد.

در این میان برخی دوستان ناآگاه و مسئولان مرتبط، با انتشار اطلاعات نادرست، ضد و نقیض و وعده‌های توخالی درباره سهمیه‌بندی یا نرخ آزاد بنزین مازاد بر سهمیه، بی‌توجه، خوراک لازم برای این جنگ روانی – تخریبی علیه دولت محترم را فراهم می‌کنند.

متاسفانه سکوت و تعلل بخش‌های اطلاع‌رسانی مربوط به این طرح عظیم ملی در مقابل شانتاژ پرحجم مخالفان مغرض آن، تلاش‌های جاری برای القای تشویش و نگرانی در افکار عمومی‌درباره سهمیه‌بندی بنزین را به موفقیت نزدیک کرده است. برای ایجاد آرامش در افکار عمومی‌و برطرف شدن نگرانی ایجاد شده در عموم درباره بنزین، مقتضی است در صورت صلاح‌دید دستور فرمایید:

اولا همه مسئولان دولتی در صورتی که خبری کاملا قطعی و موثق و روشن درباره بنزین نداشته باشند، به هیچ وجه سخنی که افکار عمومی‌را نگران و مشوش کند و منشاء شایعات و توقعات درباره بنزین شود در رسانه‌ها مطرح نکنند و کاملا مراقب سوءاستفاده و شایعه سازی متولیان جنگ روانی باشند.

ثانیا درباره ریشه‌ها و ابعاد مسئله به وجود آمده درباره بنزین و نیز دلایل اتخاذ روش سهمیه‌بندی بنزین با کارت هوشمند و تلاش‌های دولت محترم در اجرای تبصره 13 و دایمی‌کردن اجرای آن در قالب لایحه حمل و نقل عمومی، اطلاع‌رسانی شفاف، دقیق و موثر انجام ‌شود.

کد خبر 24783

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز