همشهری آنلاین: مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران نشست تخصصی "مدیریت محله در تهران؛ بیم ها و امیدها" را با حضور متخصصان، صاحبنظران دانشگاهی و مدیران اجرایی شهرداری تهران برگزار می‌کند.

نشست مدیریت محله در تهران

نشست مدیریت محله در تهران

احد درویش مسوول برگزاری نشست تخصصی "مدیریت محله در تهران؛ بیم‌ها و امیدها" با اشاره به برگزاری این نشست توسط مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در روز دوشنبه 14 بهمن ماه در تالار ایوان شمس گفت: این نشست تخصصی با همکاری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و با هدف بررسی اهمیت محله در برنامه‌ریزی‌های شهری ، ارزیابی خروجی‌های طرح مدیریت محله در تهران طی 3 سال اخیر و کند و کاو مسائل مبتلابه آن برگزار می‌شود.

وی افزود: تلاش کرده‌ایم ترکیب سخنرانان و اعضای پانل نشست به گونه‌ای تنظیم شود که هم از حیث مباحث نظری و ارائه تجربیات دیگر کشورها و هم از حیث مباحث جاری مدیریت محله و شورایاری‌ها و تجربه زیسته آن در شهر تهران، بحث و گفت و گوی مفید و قابل استفاده‌ای در این نشست صورت پذیرد.

درویش با بیان اینکه در این نشست هم سیاست گذاران حوزه مسائل شهری و مدیران اجرایی و هم اساتید دانشگاه حضور خواهند داشت، عنوان کرد: آقای مسجدجامعی که از حامیان قدیمی نهاد شورایاری در شورای شهر تهران و هم اینک رییس شورا هستند در ارتباط با جایگاه شورایاری ها و دستاوردهای آن در سال‌های اخیر سخنرانی خواهند کرد. همچنین آقای طلایی که در حال حاضر ریاست ستاد هماهنگی شورایاری‌ها را در شورای شهر تهران برعهده دارند در ارتباط با چشم انداز این نهاد و نحوه تعامل شورایاری‌ها به عنوان پارلمان محله و مدیریت محله صحبت می‌کنند.

وی اضافه کرد: آقای دکتر پرویز پیران استاد دانشگاه علامه طباطبایی که اتفاقا از ایده پردازان اولیه نهاد شورایاری در تهران هستند پیرامون اهمیت محله در برنامه‌های شهری قرن بیست و یکم و اهمیت مضاعف آن در ایران مطالبی را بیان می‌کنند و با این نگاه مناسبات حاکم بر برنامه‌ریزی محله‌ای در تهران را نقد خواهند کرد. دیگر سخنران این نشست آقای دکتر ایمانی جاجرمی استاد دانشگاه تهران هستند که موضوع سخنرانی ایشان« بررسی الگوهای مدیریت محله¬ای در ایران و جهان با تمرکز بر دو نمونه تربت حیدریه در ایران و مختار محله در ترکیه» خواهد بود.

درویش همچنین با اشاره به انجام یک پروژه پژوهشی در مرکز مطالعات و برنامه¬ریزی شهر تهران با موضوع آسیب شناسی و توانمندسازی مدیریت محله که در مراحل پایانی قرار دارد، عنوان کرد: آقای دکتر محمد فاضلی مجری این پروژه با تکیه بر یافته‌هایی که تاکنون از این مطالعه به دست آمده در ارتباط با مساله شناسی طرح مدیریت محله در تهران صحبت می‌کنند.

وی افزود: علاوه بر این آقای طالبی‌نژاد رییس دبیرخانه ستاد ساماندهی مشارکت‌های اجتماعی در محلات شهر تهران نیز در گزارشی به تجربیات اجرای طرح مدیریت محله در تهران و توفیقات و چالش‌های موجود خواهند پرداخت.

مسوول برگزاری این نشست با تاکید بر اینکه مباحث فوق برای طیف وسیعی از مخاطبان قابل استفاده و مفید خواهد بود، از اساتید و دانشجویان رشته‌های علوم اجتماعی، شهرسازی و برنامه‌ریزی شهری، مدیران و برنامه‌ریزان شهری، اعضای شورایاری‌های محلات، مدیران و اعضای هیات امناء محلات و پژوهشگران محله به عنوان مخاطبانِ هدف این برنامه یاد
و ابراز امیدواری کرد حضور گسترده و فعالانه آنان به تقویت فضای دیالوگی در نشست منجر شود.

درویش در پایان تاکید کرد: از آنجا که شهرداری تهران به دنبال آن نیست که طرحی در این سطح را به شکلی غیر هدفمند و باری به هر جهت برگزار کند، این نشست و مواردی از این دست قطعا مجال نقد و بازبینی را فراهم کرده و امکان شناسایی مسایل و احیانا پیشنهادهایی جهت بهبود وضع موجود را فراهم می‌آورد که در این راه سعی می کنیم از نظرات اعضای شورایاری ها و مدیران محلات که از نزدیک با مشکلات و مسائل سر و کار دارند نیز استفاده کنیم.

کد خبر 248094

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز