همشهری آنلاین: معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور از استفاده بخاری‌های تابشی در مناطق سرد‌سیر خبر داد و گفت: اولویت استفاده از بخاری‌های تابشی در مناطق سردسیر است و این بخاری‌ها در کلاس‌های زیر ۱۸ متر نصب خواهد شد.

به گزارش پایگاه رسمی وزارت آموزش و پرورش، سید باقر مسلمی گفت: در حال حاضر مدارس کشور از چند نوع سیستم گرمایشی استفاده می‌کنند که یکی از آن‌ها سیستم حرارت مرکز است که عمدتاً در مدارس بزرگ و شهرها استفاده می‌شود. دیگری بخاری نفت‌سوز است که در مدارس کوچک و روستایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: با توجه به خسارت‌هایی که بخاری‌های نفتی ایجاد کرده‌اند، برای حفظ ایمنی دانش‌آموزان، بخاری‌های تابشی در دستور کار سازمان قرار گرفت.

مسلمی ادامه داد: بخاری‌های تابشی به دلیل اینکه بالای دیوار و سقف نصب می‌شود، در دسترس دانش‌آموزان نیست و از نظر کیفی امن است. همچنین حرارت و دمای این بخاری‌ها قابل تنظیم و هزینه آن نسبت به بخاری‌های نفتی کمتر است.

معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور اظهار داشت: طبق محاسباتی که گروه فنی سازمان نوسازی مدارس انجام داده است اگر از این بخاری‌ها در روز 6 ساعت و 24 روز در ماه استفاده شود، 8 هزار و 100 تومان مصرف برق دارد، این در حالی است که بخاری نفت‌سوز علی‌رغم معایب، 18 هزار و 500 تومان در همین زمان هزینه خواهد داشت.

مسلمی بیان کرد: با تامین اعتبارات، تمام مدارس کشور تا 2 سال آینده از بخاری‌های نفتی خالی خواهد شد. در حالی که 150 کلاس در کشور از بخاری نفتی استفاده می‌کنند.

کد خبر 248420
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز