چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه تجسمی هنرمندان ایرانی در رشته های نگارگری، خوشنویسی و نقاشی در بلگراد گشایش یافت.

نمایشگاه آثار هنری

به گزارش همشهری آنلاین، نمایشگاه آثار نگارگری جلیل جوکار، خوشنویسی صابر صفایی و آثار نقاشی غلامعلی طاهری در گالری پلتیکا متعلق به بانک معتبر کومرسیالنا بانکا بلگراد با حضور هنرمندان و علاقه مندان هنرهای تجسمی ایرانی 21 بهمن ماه سال جاری گشایش یافت.

در این مراسم ابتدا گوران ملیچویچ؛ مدیر اجرایی بخش تبلیغات بانک کومرسیالنا، ضمن خوش آمدگویی به حاضران، هنرهای تجسمی ایران را ستود و آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه را منحصر به فرد خواند و گفت: ایران از دیرباز مهد هنر بوده و شهرتی جهانی دارد و نمایشگاه امروز هم به عنوان بخشی از هنر ایران، چشم هر بیننده ای را خیره می‌کند.

ملیچویچ ضمن قدردانی از سفیر و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان و همچنین هنرمندانی که آثارشان در این نمایشگاه ارائه شده، استمرار مراودات فرهنگی و گسترش رویدادهای هنری خواستار شد.

مجید فهیم پور؛ سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلگراد هم طی سخنانی با اشاره به رشد و شکوفایی فرهنگی که پس از انقلاب اسلامی حاصل شده است، اظهار داشت: برای تقویت و توسعه همکاری های فرهنگی و هنری زمینه های مناسب و مساعدی وجود دارد و می‌توان از ظرفیت های موجود استفاده بهینه کرد.

فهیم پور همچنین از رایزنی فرهنگی و هنرمندان اعزامی به صربستان برای انجام فعالیت های گسترده هنری که در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی چشمگیر تر بوده است، قدردانی کرد.

محمود شالویی؛ رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد هم در سخنانی به تشریح جایگاه برجسته هنر ایرانی در سطح جهانی اشاره کرد و با معرفی هنرمندانی که آثارشان در نمایشگاه ارائه شده گفت: اغلب هنرمندان ایرانی علاوه بر توانمندی های شگفت انگیز هنری معمولا در محیط های آموزشی و زمینه های پژوهشی هم فعالیت جدی دارند.

شالویی در ادامه از نگارگری و خوشنویسی به عنوان دو هنر کاملا ایرانی یاد کرد و افزود: روح حاکم بر این دو هنر سرشار از عرفان و معنویت است و نگاه هنرمند به سوی کمال و جمال هستی و تعالی آسمانی معطوف است.

در آیین برپایی این نمایشگاه که جمعی از روسای دانشکده های هنری به اتفاق دانشجویانشان هم حضور داشتند، شبکه های مختلف تلویزیونی صربستان این نمایشگاه را پوشش خبری و تصویری دادند.

جلیل جوکار و صابر صفایی در گالری سرشناس پروبرودا که هم اکنون محل برگزاری یکی از نمایشگاه های جمهوری اسلامی ایران است، کارگاه های هنری برپا کردند که با استقبال فراوانی مواجه شدند.

کد خبر 249325
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز