همشهری آنلاین: 55 شبه نظامی وابسته به القاعده در ادامه حمله مشترک نیروهای نظامی عراقی و آمریکایی در استان دیاله، کشته و دو تن از رهبران ‌آن دستگیر شدند.

به کزارش ایسنا ارتش آمریکا شنبه2 خرداد اعلام کرد: در ادامه‌ عملیات‌ جستجوی گسترده‌ نیروهای عراقی و آمریکایی برای دستگیری فعالان القاعده در استان دیالی، دست کم 55 شبه نظامی کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، ارتش آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای عراقی و آمریکایی در جریان چهار روز عملیات سرکوب گرانه با نام "پیکان مرگبار" 55 شبه نظامی را کشته و 23 تن دیگر را دستگیر کرده و چندین انبار مهمات را توقیف کردند.

در این بیانیه آمده است: از آغاز عملیات پیکان مرگبار دست کم 55 فعال القاعده کشته، 23 تن دستگیر، 16 انبار مهمات کشف، 28 وسیله‌ی منفجره‌ی منهدم و 12 ساختار تله انفجاری نیز تخریب شده است.

این بیانیه می‌افزاید: نیروها در حومه‌ بعقوبه اتاق شکنجه‌ای را کشف کردند که حاوی چاقو، اره و آثار خون در سراسر ساختمان بود. هلی کوپتر آمریکا این ساختمان را بمباران کرد.

در این بیانیه آمده است: این نیروها هم‌چنین دو خانه حاوی مقادیری قابل توجه مواد منفجره دست ساز و تله‌های انفجاری را تخریب کردند. هلی‌کوپترهای آمریکایی مسلح به موشک 17 شبه نظامی مظنون القاعده را در نزدیکی بعقوبه کشتند.

آسوشیتدپرس نیز گزارش داد: نیروهای آمریکایی و عراقی دو عضو برجسته‌ القاعده و هفت شبه نظامی دیگر را امروز در استان دیالی دستگیر کرده‌اند.

ارتش انگلیس نیز امروز اعلام کرد: یکی از سربازانش به دلیل شدت جراحات وارده از انفجار بمب جاده‌ای در شهر بصره جان باخت.


خبرگزاری عراق نیز گزارش داد: یک مقام امنیتی اعلام کرد که افراد مسلح ناشناس طی حمله‌ به منطقه‌ای میان نجف و کوفه سه افسر عراقی را کشته و زخمی کردند.

یک مقام امنیتی نجف اظهار داشت: در این حمله که در مسیر میان نجف و کوفه صورت گرفت یک افسر عراقی کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

در عین حال پلیس عراق از کشف 11 جسد در خیابان‌های بغداد خبر داد.

این در حالی است که یک جسد نیز در شهر کرکوک واقع در شمال عراق کشف شده است.

کد خبر 24939

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز