همشهری آنلاین: «جورج کلونی» کارگردان فیلم «مردان تاریخی» گفت فرانسه باید تابلو «مونالیزا» شاهکار «داوینچی» را به کشور مبدا ایتالیا بازگرداند.

بازیگر خارجی

به گزارش ایسنا، «جورج کلونی» که برای تور تبلیغاتی فیلم جدیدش «مردان تاریخی» در میلان ایتالیا این اظهارات را بیان کرد، در جشنواره برلین نیز خواستار بازگرداندن مجسمه‌های «هرین الگین»، متعلق به معبد پانتون از موزه بریتانیا به کشور صاحبش یونان شده بود.

تابلوی نقاشی «مونالیزا» از سال 1797 در موزه «لوور» پاریس نگهداری می‌شود که اندکی پس از تکمیل در سال 1518 توسط فرانسیس اول، پادشاه فرانسه به این کشور آورده شد، تنها یک‌بار پس از ربوده شدن توسط یک میهن‌پرست ایتالیایی در کشور مبدا به نمایش گذاشته شد.

مقامات ایتالیایی بارها خواستار بازگرداندن مشهورترین نقاشی تاریخ به کشورشان شدند که آخرین‌بار آن در سال 2012 و همزمان با صدمین سالگرد نقل مکان آن به فرانسه بود، اما مقامات فرانسوی به دلیل ظریف بودن بیش از حد این اثر هنری برای جابجایی، از بازگرداندن آن به کشور ایتالیا اجتناب کرده‌اند.

اظهار نظر جدید «جورج کلونی» درباره این نقاشی مشهور دوباره این موضوع را در سطح بین‌المللی مطرح کرده است و ایتالیا نیز دوباره خواستار بازگرداندن این اثر هنری به کشور شده است.

کد خبر 249671
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز