دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: پس از گذراندن درد شدید زایمان و عمل سزارین تازه داشت نفس راحتی می‌کشید که پزشک او را غافلگیر کرد.

infant

به گزارش ای بی سی نیوز فوگیت که اهل می‌سی‌سی‌‌پی آمریکاست، گفت: آنان سه نوزاد را به دنیا آوردند و بعد گفتند یک جفت پای دیگر هم دیده می‌شود...همه چیزی که شنیدم این بود.

معلوم شد که نوزاد چهارمی هم وجود دارد که ظاهرا در سونوگرافی شناسایی نشده بود و وجودش تا هنگامی که او در مرکز پزشکی دانشگاه می‌سی‌سی‌پی سه دختر سه قلوی همسان را به دنیا آورد، پنهان مانده بود و با اضافه شدن این نوزاد دختر او او اکنون چهار دختر چهار قلوی همسان دارد.

اما این مورد تنها غافلگیری دوران بارداری ‌کیمبرلی فوگیت نبود. دخترهای او سه‌ماه زودتر از موعد تعیین شده و یک هفته پیش از سالگرد چهل و دومین زادروز مادرشان به دنیا آمدند. این چهار نوزاد دختر همسان که حدود ۱۳ هفته زودرس هستند، حال عمومی خوبی دارند و بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان نگهداری می‌شوند.

Quadruplets

این نوزادان با توجه به زودرس بودن باید در بیمارستان تحت نظر بمانند، اما مادرشان امیدوار است که در اوائل ماه مه (اردیبهشت)- یعنی حدود زمان اصلی تعیین‌شده برای زایمان او- از بیمارستان مرخص شوند.

کیمبرلی می‌گوید: «هنوز نتواانسته‌ام در آغوششان بگیریم؛ اما خیلی مشتاقم که بچه‌ها را بگیرم و به خانه ببرم.»

دکتر جیمز بوفیل استاد «پزشکی مادری- جنینی» در این بیمارستان می‌گوید: احتمال باردار شدن با جنین‌های چهارقلوی همسان فوق‌العاده نادر است، به خصوص در موردی مانند فوگیت که بدون استفاده از داروها یا درمان‌های باروری باردار شده بود.

به گفته او احتمال بارداری خودبه‌خودی چهار قلو یک در هر ۷۲۹۰۰۰ تولد زنده است و احتمال داشتن چهارقلوی همسان تقریبا غیرقابل‌محاسبه است.

کیمبرلی فوگیت و شوهرش کریگ یک دختر دیگر ۱۰ ساله به نام کاتلین دارد. این زوج یک صفحه فیس‌بوک درست کرده‌اند تا آخرین خبرها درباره وضعیت چهارقلوها را با اطلاع بستگان‌شان برسانند.

در ماه ژانویه امسال نیز یک مادر کالیفرنیایی شش هفته زودتر از موعد تعیین‌شده سه پسر سه‌قلوی همسان به دنیا آورد. این زن نیز به طور طبیعی باردار شده بود، هر چند در این مورد غافلگیری در کار نبود و شمار جنین‌ها درست تعیین شده بود.

کارشناسان می‌گویند کوتاه شدن زمان بارداری در موارد بارداری‌های چندگانه شایع است و بسیاری از سه‌قلوها زودتر از زمان تعیین‌شده در هفته سی و دوم بارداری ( به جای زمان توصیه‌شده در هفته چهلم) به دنیا می‌آیند.

در سال ۲۰۰۷ نیز والدینی در تگزاس صاحب دو جفت دوقلوی همسان شدند. کارشناسان در آن هنگام تخمین زدند که احتمال به دنیا آوردن چنین دو جفت دوقلویی یک در ۷۰ میلیون است.

کد خبر 250065
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز