رئیس سازمان میراث فرهنگی با تأکید بر لزوم حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی برای عرضه توانمندی‌های هنرمندان صنایع‌دستی کشور گفت: آثار هنرمندان صنایع‌دستی باید در نمایشگاه‌های دائمی استان‌ها نیز عرضه شود.

مسعود سلطانی‌فر در دهمین همایش زنان کارآفرین در حوزه هنرهای سنتی و صنایع‌دستی که صبح دیروز در سالن اجتماعات سازمان میراث فرهنگی برگزار شد، گفت: نگاه ما به صنایع‌دستی دارای چند وجه مختلف است. مهم‌ترین آن جنبه‌های فرهنگی، هنری و تعاملاتی است که می‌توان ایجاد کرد.وی گفت: وجه دیگر، اقتصادی و تولیدی است که به‌شدت برای دولت جدید اهمیت دارد.

سلطانی‌فر با اشاره به اینکه کاهش مشکلات اقتصادی و حل مشکلات معیشتی و گسترش سرمایه‌گذاری‌ها مورد تأکید رئیس‌جمهور است، افزود: در ایران 350رشته صنایع‌دستی وجود دارد و تنوع رشته‌ها، ظرفیت بالایی ایجاد کرده تا به‌صورت جدی در استفاده بهینه و توسعه فعالیت‌ها تمرکز کنیم.

به گفته رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی مانند سایر عرصه‌های فعالیت‌های اقتصادی مبتنی بر مشارکت بخش خصوصی به‌ویژه NGOهاست. سلطانی‌فر همچنین از معاون صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی خواست تا به‌صورت جدی برای گسترش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی فعالیت کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی همچنین در حاشیه همایش زنان کارآفرین در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی درباره شایعه‌ها مبنی بر استعفایش از ریاست این سازمان و بدهی‌های کلان که فعالیت او را با تهدید مواجه کرده است، گفت: محکم تا پایان این دولت ایستاده‌ام‌، حتی اگر فقط یک قِران هم بدهند، استعفا نمی‌کنم. سلطانی‌فر افزود: بدهی‌ آنچنانی نداریم و فقط برای اجرای طرح‌ها کمبود اعتبار داریم.

معاون رئیس‌جمهور همچنین درباره‌ انتخاب معاون میراث فرهنگی و قائم‌مقام این سازمان که پس از رفتن مهدی حجت، این دو پست خالی مانده‌اند، گفت: قرار نیست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری «قائم‌مقام» داشته باشد، اما معاون میراث فرهنگی به‌زودی مشخص می‌شود.

وی درباره وضعیت مهدی حجت، معاون میراث فرهنگی که پس از استعفای محمدعلی نجفی، این سازمان را ترک کرد‌، گفت: امیدواریم از خدمات آقای حجت استفاده کنیم.

 

کد خبر 250216

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز