دوشنبه ۴ تیر ۱۳۸۶ - ۱۳:۲۷
۰ نفر

بابک هوشمند: احتمالا خیلی لذت بخش است اگر فرزند مادر معروف و پولداری باشی که برای بازی در فقط یک فیلم 20 میلیون دلار دستمزد می‌گیرد.

 البته خود جولیا رابرتز لذت مادر شدن را به تمامی این پولها و کسب درآمد بیشتر ترجیح داده است. او که در اوج دوران بازیگری‌اش قرار داشت، بدلیل بارداری مجبور شد تا مدتی از صحنه سینما کناره‌گیری کند تا اینکه چند روز قبل فرزند سومش را هم «سالم» به‌دنیا آورد.

 رابرتز 39 ساله و همسر 38 ساله اش که در حدود 2 سال قبل صاحب دو فرزند دو قلو شده بودند طی یک سال گذشته تلاش‌های زیادی برای بارداری مجدد انجام دادند و درست در هنگامی که کم کم داشتند امید به داشتن یک فرزند دیگر را از دست می‌دادند، متوجه شدند که می‌توانند دوباره صاحب فرزندی شوند.

 البته با توجه به احتمال بروز خطرات حاملگی در این سن و سال، خانم رابرتز در سراسر دوران بارداری بطور مرتب آزمایشهای لازم برای اطمینان از سلامت فرزندش را انجام می‌داد. بارداری در این سن و سال مشکلات خاص خودش را به همراه دارد که مهمترین آنها احتمال بروز ناهنجاریهای ژنتیکی از جمله سندرم داون است.

 بررسی‌ها نشان داده‌اند که خطر بروز سندرم داون با بالا رفتن سن مادر بیشتر می‌شود بطوریکه احتمال آن از یک در هزار در مادر کمتر از 30 سال به یک درصد در مادر 40 ساله و 3تا4 درصد در مادر 45 ساله افزایش می‌یابد.

 به همین دلیل لازم است مادران در طول دوران بارداری‌شان برای اطمینان از سلامت جنین همانند خانم جولیا رابرتز یک سری آزمایشهای لازم را انجام دهند از جمله آمنیوسنتز، نمونه‌برداری از پرزهای جنینی و اندازه‌گیری ماده‌ای به نام آلفافیتوپروتئین.

 خانم رابرتز در سراسر طول بارداری‌اش دقیقترین مراقبت‌های پزشکی را انجام داد و موفق شد تا فرزند سومش موسوم به هنری دانیل مودر را در یک کلینیک پیشرفته در لس آنجلس به دنیا بیاورد.

بد نیست بدانید که پدر و مادر خود خانم رابرتز پول کافی برای پرداخت هزینه بدنیا آمدن جولیا را نداشتند و به این منظور از همسر مارتین لوتر کینگ کمک گرفته بودند. بدین ترتیب معلوم می‌شود که جولیا دوران کودکی مشکلی را داشته است. مشکلات زمانی بیشتر شدند که پدر و مادر جولیا وقتی او 4 ساله بود از هم جدا شدند و وی 6 سال بعد پدرش را بدلیل ابتلا به سرطان خون از دست می‌دهد.

 این سختی‌ها موجب شدند تا جولیا همیشه بدنبال یک زندگی آرام باشد و شرایطی را فراهم آورد تا فرزندانش سختی نکشند.

هنرپیشه معروف فیلمهای زن زیبا، ماگنولیهای فلزی و یاران اوشن یکبار در سال 1993 ازدواج می‌کند اما این رابطه به طلاق منجر می‌شود تا اینکه سرانجام سر صحنه یکی از فیلمهایش با دنی مودر که از فیلمبرداران برجسته سینماست آشنا شده و در سال 2002 با وی عروسی می‌کند.

حاصل این ازدواج در ابتدا دو فرزند دوقلو بود که در سال 2004 به دنیا آمدند. از آن به بعد، جولیا رابرتز که خیلی بچه دوست دارد تلاش فراوانی کرد تا علی‌رغم بالا رفتن سنش دارای بچه سوم هم بشود. البته او می‌دانست که بارداری در سن بالا خطراتی را بدنبال دارد اما با رعایت اصول سلامت حاملگی سرانجام موفق شد تا فرزند سومش را هم سالم و با وزن 3 کیلو و850 گرم به دنیا بیاورد.

کد خبر 25062

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز