دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۱
۰ نفر

گروه ادب و هنر: نهمین جشنواره فیلم‌های ۱۰۰ثانیه‌ای پس از یک سال تأخیر ۷ اسفندماه در بوشهر آغاز می‌شود و ۲روز بعد در تهران به‌کار خود پایان می‌دهد.

 جشنواره فیلم‌های ۱۰۰ثانیه‌ای

علاوه بر بوشهر و سینما آزادی تهران، 7 استان دیگر به علاوه امیرنشین دوبی در این دوره فیلم‌های 100ثانیه‌ای را از 40کشور برای علاقه‌مندان به نمایش می‌گذارند. سیدمهدی طباطبایی‌نژاد دبیر جشنواره نهم فیلم 100ثانیه‌ای صبح روز گذشته در حوزه هنری روبه‌روی نمایندگان رسانه‌های گروهی نشست و سخنان خود را با یک مثال شیرین آغاز کرد؛ اگر فیلم کوتاه در سینما مانند رباعی باشد، فیلم 100ثانیه‌ای حکم تک‌بیت را دارد. وی در ادامه به حضور 1500فیلم 100ثانیه‌ای در این دوره آن هم بدون حضور هیأت انتخاب اشاره کرد و افزود: برخی کارشناسان مهمان ما را در انتخاب آثار کمک کردند و فیلم‌ها با مسئولیت ستاد اجرایی و خود من انتخاب شده است.

طباطبایی‌نژاد درباره جوایز جشنواره هم گفت: در بخش مسابقه ملی یک جایزه نقدی به مبلغ 7میلیون تومان به کارگردان بهترین اثر اهدا می‌شود. در بخش داستانی یک تندیس به بهترین کارگردان و در بخش انیمیشن 2دیپلم افتخار و 2میلیون تومان جایزه نقدی به آثار برگزیده تعلق خواهد گرفت. البته جایزه سینمای اخلاق به فیلم‌های 100ثانیه‌ای اهدا نمی‌شود و این جایزه برای یکی از فیلم‌های حاضر در جشنواره سی و دومین فیلم فجر است. علی قربانی دبیر اجرایی جشنواره فیلم‌های 100ثانیه‌ای، استان‌های خراستان شمالی، زنجان، سمنان، بوشهر، گلستان، قم و... را به‌عنوان میزبانان دوره نهم جشنواره معرفی کرد و از نمایش این آثار در باشگاه ایرانیان شهر دوبی خبر داد. به گفته وی، امسال یک جایزه ویژه با عنوان 1404 به یکی از آثار اهدا می‌شود و یک جایزه هم ویژه دبیر جشنواره است.

شورای فرهنگ عمومی به 5فیلم و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به فیلم‌های برگزیده خود جوایزی اهدا خواهند کرد. قربانی با اشاره به تعامل جشنواره فیلم‌های 100ثانیه‌ای با جشنواره فیلم‌های 60ثانیه‌ای دانمارک و جشنواره فیلم‌های کوتاه ژاپن گفت: در مذاکراتی که داشتیم قرار شد در این دو جشنواره فیلم‌های 100ثانیه‌ای ما به نمایش درآید. با جشنواره‌های دیگری در بلاروس و پاکستان هم مذاکره کردیم تا بخش ویژه این جشنواره‌ها در جشنواره فیلم‌های100ثانیه‌ای و برعکس ایجاد شود.

کد خبر 250790

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز