همشهری آنلاین: آخرین دوره جام جهانی یخ‌نوردی سال ۲۰۱۴ که از تاریخ ۲۸ فوریه لغایت ۲ مارس (۹ تا ۱۱ اسفند) در شهر یوفای روسیه برگزار شد، با برتری قاطع روس‌ها پایان یافت .

یخ‌نوردی

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی، یخ‌نوردان تیم روسیه هر سه مدال گرایش بولدرینگ در بخش بانوان، هر سه مدال گرایش سرعت بانوان، هر سه مدال گرایش سرعت آقایان و دو مدال از سه مدال گرایش بولدرینگ آقایان را تصاحب کردند.

در گرایش سرعت بانوان زهره عبداله‌خانی در جایگاه نوزدهم جهان قرار گرفت. لازم به ذکر است از ۱۸ نفری که بالاتر از عبد‌اله‌خانی در رده‌بندی مسابقات قرار گرفتند، ۱۷ نفر از کشور روسیه میزبان مسابقات بودند.

در گرایش بولدرینگ بانوان نیز که بر روی ۵ مسیر بولدر طراحی شده بود، زهره عبد‌اله‌خانی که در مجموع امتیاز ۴ مسیر اول در جایگاه ۱۱ جهان قرار داشت، به دلیل شکسته شدن یخ مسیر مسابقه (که طبق قوانین یخ‌نوردی حادثه فنی محسوب نمی‌شود) در جایگاه ۱۹ جهان قرار گرفت و در یک قدمی مرحله نیمه نهایی متوقف شد. (سهمیه ورود به مرحله نیمه نهایی در مسابقات یخ‌نوردی ۱۸ نفر می‌باشد)

در گرایش سرعت آقایان محمد رضا صفدریان در حالی در جایگاه ۲۳ جهان قرار گرفت که همه ۲۲ نفری که در رده‌بندی بالاتر از وی قرار گرفتند از کشور روسیه میزبان بودند. در گرایش سرعت آقایان سعید محمودی و مسعود زینالی به ترتیب در جایگاه ۲۷ و ۲۸ جهان قرار گرفتند و مهدی پهناور نیز در جایگاه ۳۲ جهان قرار گرفت.


در گرایش بولدرینگ آقایان که بر روی ۵ مسیر بولدرینگ طراحی شده بود، محمدرضا صفدریان با تاپ مسیرهای دوم و چهارم و پنجم درمجموع در جایگاه ۱۹ جهان قرار گرفت تا تنها یک نفر تا ورود به مرحله نیمه نهایی جام جهانی فاصله داشته باشد.

مسعود زینالی نیز با تاپ مسیر اول و منفی تاپ مسیر دوم و تاپ مسیر سوم و شکستن یخ مسیر و از دست دادن تاپ مسیر پنجم در انتهای مسیر درجایگاه ۲۲ جهان قرار گرفت.

سعید محمودی و مهدی پهناور هم در گرایش بولدرینگ به ترتیب در رده‌های ۳۴ و ۳۸ جهان قرار گرفتند.

این مسابقات با شرکت ۹۹ یخ‌نورد از ۱۸ کشور جهان برگزار گردید.

 

کد خبر 251859
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز