چهارشنبه ۶ تیر ۱۳۸۶ - ۱۳:۵۴
۰ نفر

علی اصغر محمدی: رقابت 1.5میلیون داوطلب ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برای تصاحب 450 هزار صندلی از صبح پنجشنبه هفتم تیرماه در 382 حوزه داخلی و 17 کشور خارجی آغاز می‌شود.

براساس این گزارش آزمون‌ها به ترتیب صبح روز پنجشنبه 7 تیر آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، عصر پنجشنبه آزمون گروه آزمایشی هنر، صبح جمعه 8 تیر آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی، عصر جمعه 8 تیر آزمون گروه آزمایشی زبان و صبح شنبه 9 تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی برگزار می‌شود.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به امکان شرکت داوطلبان هر یک از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی گفت: 263 هزار و 931 نفر از این 3 گروه در آزمون‌های هنر و زبان‌های خارجی شرکت می‌‌کنند.

کنکور امسال با رقابت 311 هزار و 83 داوطلب گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی از ساعت 7:30 صبح پنجشنبه در حوزه‌های تعیین شده آغاز می‌شود.

براساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور کنکور امسال صبح‌ها رأس ساعت 7:30 و بعدازظهرها رأس ساعت 15:30 دقیقه آغاز می‌شود. در حوزه‌های برگزاری جلسه یک ساعت قبل از آزمون بسته می‌شود و ضروری است داوطلبان یک ساعت قبل از بسته شدن درب حوزه‌های امتحانی در محل حاضر باشند.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی و فنی علاوه بر پاسخگویی به 100 سؤال عمومی باید به 135 سؤال اختصاصی نیز در مدت 175 دقیقه پاسخ دهند. این دسته از داوطلبان باید پاسخ سؤالات عمومی را در پاسخنامه شماره یک و پاسخ سؤالات اختصاصی را در دفترچه شماره 2 درج کنند.

حسین توکلی افزود: داوطلبان شرکت کننده در آزمون هنر نیز علاوه بر پاسخگویی به سؤالات عمومی باید به60 سؤال اختصاصی به مدت 65 دقیقه و 100 سؤال اختصاصی دیگر در مدت 100 دقیقه پاسخ دهند. این داوطلبان باید پاسخ هر 3 دفترچه سؤال را پاسخنامه شماره یک درج کنند.

وی گفت: داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی به جز سؤالات آزمون عمومی، 25 سؤال زمین‌شناسی دارند که باید در مدت 20 دقیقه در دفترچه شماره 2 پاسخ دهند. همچنین آنها باید 145 سؤال اختصاصی را به مدت 155 دقیقه در دفترچه شماره 2 درج کنند.

معاون سازمان سنجش اضافه کرد: در گروه آزمایشی زبان نیز داوطلبان باید به 70 سؤال اختصاصی زبان انگلیسی، فرانسه و آلمانی که در دفترچه شماره 2 آمده است علاوه بر دفترچه شماره یک حاوی سؤالات عمومی، در مدت 105 دقیقه پاسخ دهند. این گروه آزمایشی منحصراً یک پاسخنامه دارد. ضمناً داوطلبانی که زبان‌های ایتالیایی و روسی را انتخاب می‌کنند سؤال اختصاصی ندارند و باید تنها به سؤالات عمومی پاسخ دهند.

وی در خصوص سؤالات آزمون گروه علوم انسانی گفت: داوطلبان این گروه علاوه بر پاسخ دادن به سؤالات عمومی باید به 35 سؤال اختصاصی ظرف مدت 35 دقیقه و 145 سؤال اختصاصی دیگر ظرف مدت 130 دقیقه پاسخ دهند. در این آزمون دو پاسخنامه مربوط به سؤالات عمومی و اختصاصی وجود دارد. همچنین داوطلبان گروه علوم انسانی که مدرک پیش دانشگاهی آنها علوم و معارف اسلامی است علاوه بر دفترچه سؤالات اختصاصی 2 و 3 باید به دفترچه شماره 4 به تعداد 20 سؤال نیز پاسخ دهند.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور در باره کنکور 86 گفت: در کنکور امسال  یک میلیون و 298 هزار و 474 نفر متقاضی ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد 311 هزار و 83 نفر در گروه ریاضی و فنی، 434 هزار و 513 نفر در گروه علوم تجربی، 502 هزار و 344 نفر در علوم انسانی، 31 هزار و 109 نفر در هنر و 19 هزار و 423 نفر در گروه آزمایشی زبان‌های خارجه شرکت کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه داوطلب باید برای حضور در حوزه امتحانی علاوه بر کارت ورود به جلسه اصل شناسنامه، کارت ملی یا کارت معتبر عکس‌دار به همراه داشته باشد افزود: منحصراً چند مداد سیاه نرم، مداد تراش و مداد پاک‌کن نیز از وسایلی است که باید همراه داوطلب باشد.

توکلی خاطر نشان کرد: همراه داشتن تلفن همراه، پیجر، بیسیم، ماشین حساب، جزوه، کتاب، کیف یا ساک دستی به جلسه آزمون ممنوع است و در صورتی که داوطلب عمداً و سهواً یکی از این وسایل را با خود به همراه داشته باشد، برابر مقررات مربوط تخلف و تقلب که در اطلاعیه توزیع کارت درج می‌شود، با وی به عنوان متخلف و یا متقلب برخورد می‌شود.
به گفته توکلی  تعداد ثبت نام کنندگان در آزمون سراسری 86 نسبت به سال گذشته 45 هزار و 369 نفر کاهش یافته است.

وی میزان کاهش داوطلبان را به ترتیب؛‌ 45 هزار و 369 نفر در آزمون 86 در مقایسه با سال 85، 45 هزار نفر کاهش در مقایسه با 84 ، 27 هزار نفر کاهش در مقایسه با 83 ، 23 هزار نفر کاهش در مقایسه با 82 و 5 هزار نفر کاهش در مقایسه با سال 1381 ذکر کرد و گفت: در آزمون امسال یک میلیون و 298 هزار و 474 نفر متقاضی شرکت در آزمون سراسری شده‌اند.

توکلی درباره تأثیر معدل گفت: بر اساس مصوبات، معدل کتبی امتحانات سوم دبیرستان نظام جدید که در سال‌های 84 و 85 دیپلم خود را اخذ کرده‌‌اند به میزان 15 درصد نمره کل در نتیجه آزمون مؤثر است، البته نمره معدل برای کسانی که قبل از سال 1384 دیپلم گرفته‌اند یا نظام جدید نیستند، تأثیری نخواهد داشت.

وی اظهار داشت: سؤالات آزمون سراسری امسال از همان کتاب‌هایی  طراحی شده است که داوطلبان در دوران پیش دانشگاهی و دبیرستان مطالعه کرده‌اند.

آزمون سراسری سال 1386 به صورت یک مرحله ای و در حد اطلاعات کتب درسی سالی واحدی که در دفترچه شماره یک برای اطلاع داوطلبان درج شده است، خواهد بود.

نت‌برداری از سؤالات یا پاسخ‌های کنکور ممنوع

با داوطلبانی که در جلسه آزمون اقدام به نت‌برداری از سؤالات یا پاسخ‌ها کنند به عنوان متخلف و متقلب برخورد می‌شود و این داوطلبان به طور قطع از آزمون همان سال و سال آینده محروم می‌شوند.

رئیس سازمان سنجش  با اعلام این مطلب گفت: گسترش فضای فیزیکی قرنطینه در راستای ارتقای سطح کیفی هماهنگی با وزارت اطلاعات، وزارت کشور و نیروی انتظامی برای پوشش حفاظتی انتقال زمینی و هوایی سؤالات و پاسخنامه‌های آزمون سراسری به حوزه‌های امتحانی در سراسر کشور وتجهیز وسایل ارتباطی کنترل کننده برنامه‌هایی است که سازمان سنجش برای امنیت آزمون امسال تدارک دیده است.

عبدالر‌سول پور‌عباس اظهار داشت: دفترچه‌های سؤال به صورت چند لایه بر حسب محل برگزاری آزمون پلمپ شده است و هیچ پلمپی زودتر از موعد تعیین شده باز نمی‌شود. به طوری که در پلمپ اولیه 2 ساعت قبل از آزمون باز می‌شود و پلمپ نهایی در کلاس‌ها و سر جلسه آزمون باز می‌شود.

وی افزود: بازگشت پاسخنامه‌ها به قرنطینه برای تصحیح نیز دارای وضعیت امنیتی مانند انتقال به حوزه‌های آزمون است و قرائت پاسخنامه‌ها پس از برگزاری اولین آزمون در صبح پنجشنبه از بعدازظهر همان روز آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه قرنطینه 2 تحت‌الحفظ سیستم‌های امنیتی است، افزود: در این قرنطینه امکان استفاده از مداد و پاک کن برای پر یا پاک کردن پاسخنامه وجود ندارد. هر پاسخنامه 2 بار خوانده می‌شود و در صورت وجود مغایرت، پاسخنامه برای بار سوم نیز تصحیح می‌شود.

پور عباس گفت: از هر پاسخنامه تصحیح شده یک نسخه در اختیار ریاست سازمان سنجش، یک نسخه در اختیار خدمات ماشینی و نسخه آخر در اختیار حراست سازمان قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان سنجش با بیان اینکه کلید اولیه سؤالات که غیر قابل استناد است پس از آزمون منتشر می‌شود اضافه کرد: کلید نهایی نیز پس از قرائت پاسخنامه‌ها در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

کد خبر 25269

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز