همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه افتتاح آزادراه پل زال - اندیمشک نمادی از فعالیت دولت و بخش خصوصی در کنار یکدیگر است، گفت: عملیات اجرایی آزاد راه اندیمشک - اهواز نیز از سال ۹۳ آغاز می‌شود.

آخوندی

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی که در مراسم افتتاح آزادراه پل زال - اندیمشک سخن می‌گفت، با بیان اینکه راه ارتباطی شمال به جنوب کشور از مهمترین کریدورهای آسیایی محسوب می‌شود و قطعه پل زال - اندیمشک نیز در همین کریدور قرار دارد، اظهار داشت: انجام این پروژه بار دیگر ثابت کرد که دولت و بخش خصوصی می‌توانند در کنار یکدیگر فعالیت کنند.

وی با تاکید براینکه تأیید ایمنی از سوی کارشناسان ، شرط اصلی افتتاح آزادراه پل زال - اندیمشک بود، افزود: با توجه به آغاز عملیات اجرایی قطعه اندیمشک - اهواز از سال آینده آغاز و بهره برداری از قسمت اراک - خرم‌آباد در دولت یازدهم، شاهد تکمیل بخش جنوبی کریدور شمال - جنوب خواهیم بود.

وزیر راه و شهرسازی جایگاه ارتباطات حمل و نقلی در توسعه را با اهمیت دانست و تصریح کرد: بندر امام خمینی نقش موثری در تجارت کشور دارد به طوری که با 55 میلیون تخلیه و بارگیری در سال 30 درصد تجارت کشور را شامل می‌شود.

وی با اشاره به انجام عملیات اجرایی ادامه آزادراه قزوین - رشت تصریح کرد: امیدواریم ظرف 4 تا 5 سال آینده بتوانیم آزادراهی متناسب با استانداردهای بین المللی از شمال کشور تا جنوب داشته باشیم.

آخوندی با اعلام اینکه ما به دنبال اندیشه جدید برای مشارکت بیشتر بخش خصوصی هستیم ، ادامه داد: باید از سرمایه‌گذاری‌های سالم و مولد بگونه ای حمایت کنیم که امکان دسترسی بخش خصوصی به بازار سرمایه و مدل‌های متنوع سرمایه‌گذاری فراهم شود.

وی گفت: توسعه ایران و آزادراه‌های کشور مبتنی بر مشارکت بخش خصوصی است و با کمک انجمن راه ایران درصدد بازنگری در شیوه‌های مشارکت هستیم به طوری که سهم بخش خصوصی بیشتر شود و آزادراه‌هایی را با سهم کامل بخش خصوصی ساخته شود.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه به آزادراه به عنوان کریدور توسعه نگاه می کنیم نه یک مسیر ارتباطی ، خاطرنشان کرد: براین اساس باید خدمات ساکنان اطراف آزادراه و امکان توسعه جدید پیش بینی و با همکاری استانداران لرستان و خوزستان برنامه ریزی برای رفاه بیشتر ساکنان اطراف آزادراه پل زال - اندیمشک انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: راه‌آهن برای نخستین بار در محور جنوب به شمال کشور ساخته شد و در حال حاضر لازم است این خط ریلی بهسازی و ارتقا یابد و در این زمینه برنامه‌های متعددی مدنظر است.

همچنین در این مراسم قباد چوبدار رییس هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذار آزادراه پل زال - اندیمشک تاکید کرد: این پروژه دو مزیت منحصر به فرد دارد که اولین مزیت آن انجام پروژه با قیمت مقطوع است و هزینه آن افزایش نیافته است.

وی مزیت دوم را تسریع در انجام پروژه عنوان کرد و گفت: از سال 90 با توجه به فراز و فرودهایی که با آن مواجه شدیم عملیات اجرایی متوقف نشد.

گفتنی است : در ادامه مراسم افتتاح آزادراه پل زال - اندیمشک از طریق ارتباط زنده با دستور وزیر راه و شهرسازی قطعه‌ای به طول 4 کیلومتر از بزرگراه برازجان - گناوه با حضور استاندار بوشهر افتتاح شد.

کد خبر 253074
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز