همشهری آنلاین: تیم ایران سه مدال طلا و یک نقره کسب کرد، و نجمه آبتین، کماندار المپیکی کشورمان بار دیگر افتخارآفرین شد و به عنوان رئیس فیلد آسیا انتخاب شد.

M.Ranjbar

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تیراندازی با کمان، تیم‌های کامپوند مردان و بانوان ایران در رقابت‌های تیراندازی با کمان جایزه بزرگ آسیا در بانکوک تایلند به مدال طلا و نقره تیمی دست یافتند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تیراندازی با کمان، نتایج و برنامه این رقابت‌ها به شرح زیر است:

* کمان کامپوند

- تیمی مردان:

تیم ایران با ترکیب اسماعیل عبادی، امیر کاظم‌پور و مجید قیدی در دور یک چهارم نهایی 229 - 217 تیم هنگ کنگ را شکست داد. سپس در نیمه نهایی 228 - 227 از سد چین تایپه گذشت و در فینال با برتری 232 - 227 برابر هند مدال طلا گرفت.

در مصاف رده‌بندی نیز چین تایپه 230 - 226 تایلند را شکست داد و سوم شد.

- تیمی زنان:

تیم ایران با ترکیب مینو عابدی، شبنم سرلک و مریم رنجبر در دور اول استراحت کرد و در نیمه نهایی 226 - 215 برابر تایلند به برتری رسید. تیم بانوان ایران در دیدار پایانی 204 - 219 مغلوب هند شد و نقره گرفت.

در دیدار رده‌بندی چین تایپه 226 - 210 تایلند را شکست داد و سوم شد.

* کمان ریکرو

- تیمی مردان:

تیم ایران با ترکیب ساسان رضوی، عماد خلج و بهزاد پاکزاد در دور یک هشتم نهایی و در حالی که با تیم چین 4 - 4 مساوی بود، در تیر طلایی 4 - 5 (امتیاز: 20 به 26 ) مغلوب و حذف شد تا در نهایت در رده نهم قرار بگیرد.

در دیدار فینال این بخش چین تایپه با هند دیدار می‌کند و در مصاف رده‌بندی ژاپن 5 - 4 روسیه را شکست داد و سوم شد.

- تیمی زنان:



تیم ایران با ترکیب ملیکا عبدالکریمی، ساره اسدی و مریم محمودی سرشت در دور اول 6 - 0 بوتان را شکست داد و در یک چهارم نهایی 2 - 6 مغلوب هند شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت و در نهایت ششم شد.

در دیدار رده‌بندی این بخش ژاپن 6 - 0 هند را برد و در مصاف پایانی روسیه با چین تایپه دیدار می‌کند.

پس از کسب دو مدال طلا و نقره تیمی مردان و زنان، در بخش انفرادی مریم رنجبر و اسماعیل عبادی بسیار خوش درخشیدند و پس از پشت سر گذاشتن تک تک حریفان خود، به فینال رشته کامپوند راه یافتند تا در فینال مقابل دو حریف قدرتمند از کشور هند قرار گیرند که در این مرحله نیز مریم رنجبر موفق شد حریف خود را با امتیاز 141 بر 140 شکست داده و گردان آویز طلا را به دست آورد.

در بخش مردان نیز اسماعیل عبادی کاری کرد کارستان. عبادی پس از پیروزی‌های قاطع در دورهای قبلی به فینال راه یافت تا در این فینال حریف هندی را پیش رو داشته باشد که در جدالی نزدیک موفق شد حریف خود را با امتیاز 148 بر 147 شکست داده و مدال خوش رنگ طلا را به دست آورد.

مینو عابدی که به دیدار رده‌بندی راه یافته بود مقابل حریف چین تایپه خود 141 بر 144 شکست خورد و چهارم شد.

در این دوره از مسابقات تاکنون کمانداران ایران موفق به کسب سه مدال طلا، یک نقره و یک مقام چهارمی شده‌اند و در رشته ریکرو نیز ورزشکاران کشورمان تا مرحله یک هشتم نهایی پیش رفتند، ولی از کسب مدال محروم ماندند.

همچنین نجمه آبتین، بانوی کماندار المپیکی کشورمان به عنوان رئیس فیلد آسیا انتخاب شد.

نجمه آبتین

 

کد خبر 253151
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز