یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۶
۰ نفر

مقامات شهر رم با اعطای عنوان «شهروند افتخاری» به پائولو سورنتینو، از این فیلمساز برنده جایزه اسکار به‌خاطر اعتبار دادن به پایتخت ایتالیا تقدیر کردند.

پائولو سورنتینو، فیلمساز ایتالیایی

سورنتینو که 15سال پس از «زندگی زیباست» روبرتو بنینی چهاردهمین اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان را برای سینمای ایتالیا به ارمغان آورد، ‌زاده و شهروند ناپل در جنوب این کشور است.به گزارش گاردین، چند هفته پس از آنکه «زیبایی بزرگ» موفق شد یکی از مجسمه‌های طلایی هشتاد و ششمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار را از آن خود کند، ایگناتسیو مارینو شهردار رم یک مراسم به افتخار کارگردان آن ترتیب داد و ضمن اعطای عنوان شهروند افتخاری رم به او، گفت: او لایق دریافت این عنوان است؛ چون برای رم و ایتالیا افتخار آفریده است. سورنتینو در رم به دنیا نیامده اما همواره با عشقی از این شهر گفته که گویا‌ زاده اینجاست.

برخی منتقدان می‌گویند که جایگاه شهر رم در زیبایی بزرگ سورنتینو یادآور شاهکارهایی چون «رم، شهر بی‌دفاع» روبرتو روسلینی و «زندگی شیرین» فدریکو فلینی است. مقام‌های رسمی پایتخت ایتالیا پس از موفقیت اخیر فیلم سورنتینو دست به‌کار شده و برنامه‌هایی برای آشنایی گردشگران و مردم علاقه‌مند با لوکیشن‌های فیلم و محل زندگی قهرمان آن ترتیب داده‌اند. تونی سرویلو در زیبایی بزرگ، نقش یک نویسنده سرشناس را بازی می‌کند که در زندگی به پوچی رسیده است.یکی از جاذبه‌های موفق‌ترین فیلم سال‌های اخیر سینمای ایتالیا آپارتمانی است مربوط به شخصیت جپ گامباردلا نزدیک بنای مشهور کولیزیوم؛ بنایی باستانی که گرچه بازدید از آن در شرایط فعلی ممکن نیست اما می‌توان با پا نهادن به آپارتمان قهرمان زیبایی بزرگ، کولیزیوم رم را هم از نزدیک دید.

 

کد خبر 253262

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز