یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۱
۰ نفر

با ظهور نسل جدید فوتبال انگلیس و کناره‌گیری تدریجی بازیکنانی مثل جان تری و ریو فردیناند، به‌نظر می‌رسد که زمان تغییر نسل در این تیم فرا رسیده است.

روی هاجسون، چه کسانی را به برزیل می‌برد؟

 روی هاجسون هم در بازی‌های دوستانه نشان داده که به استفاده از بازیکنان جوان و آماده بی‌میل نیست. با وجود این، ابهامات زیادی درباره فهرست نهایی او وجود دارد و سرمربی انگلیس به‌دنبال پیدا‌کردن فرمول مناسبی میان تجربه و جوانی است. در این شرایط پل ویلسون، خبرنگار آبزرور پس از پیروزی انگلیس مقابل دانمارک تحلیلی درباره فهرست نهایی انگلیس در جام جهانی 2014 ارائه کرده و انتخاب‌های هاجسون را حدس زده که به این شرح است:

دروازه بانان

جو هارت انتخاب اصلی و تنها انتخاب درون دروازه است. به‌نظر می‌رسد او بعد از نیمکت‌نشینی اول فصل که منچسترسیتی آن را دوره استراحت نامیده بود، به شرایط آمادگی رسیده است. بن فاستر (دروازه بان وست برام) ذخیره مطمئنی است که اشتباهات عجیبی از او سر نمی‌زند. فریزر فورستر (دروازه‌بان سلتیک) جوان‌ترین دروازه‌بان حاضر در اردوی تیم ملی انگلیس است و احتمالا به جان رودی ترجیح داده خواهد شد.
پیش‌بینی: هارت، فاستر، فورستر

مدافعان کناری

تنها دردسر هاجسون در این پست، خبر دادن به اشلی کول است که دوره‌اش به پایان رسیده. در پست دفاع راست 2 گزینه - گلن جانسون و کای واکر - وجود دارد و در پست دفاع چپ هم لیتون بینز و لوک شاو گزینه‌اند. به‌احتمال زیاد روی هاجسون انتخابش را انجام داده و لیتون بینز انتخاب اول او برای پست دفاع چپ است. این تصمیم با توجه به اینکه کول موقعیتش را در چلسی از دست داده، منطقی خواهد بود. در شرایطی که فقط یک نفر برای بازیکن ذخیره مورد نیاز است، دلیلی وجود ندارد که اشلی کول برای این نقش به شاو ترجیح داده شود. البته بینز باید بداند که با توجه به پیشرفت سریع شاو، او فرصت زیادی برای حضور در ترکیب اصلی ندارد. با پیشرفت خیره‌کننده شاو، برخی پیش‌بینی می‌کنند که او می‌تواند در جام جهانی جای بینز را در ترکیب اصلی بگیرد. این جابه‌جایی ممکن است به کندی صورت بگیرد، ولی شاو درهرحال باید در برزیل حاضر باشد تا اینکه بخواهد مسابقات را از تلویزیون تماشا کند. وقتی یک بازیکن 18ساله دارید که اینقدر امیدوارکننده بازی می‌کند، باید به او فرصت بدهید.
پیش‌بینی: واکر، جانسون، شاو، بینز

مدافعان میانی

انتخاب آسانی نیست. با وجود کنار‌رفتن ریو فردیناند و جان تری از این معادله، انگلیس گزینه‌های زیادی دارد، ولی بحث اساسی این است که آیا جولئون لسکات، فیل جونز و کریس اسمالینگ استانداردهای بین‌المللی را دارند؟ فیل جاگیلکا و گری کاهیل در باشگاه های‌شان بازیکن ثابت هستند و با شایستگی توانسته‌اند در تیم ملی هم در ترکیب اصلی قرار بگیرند. آنها نخستین نام‌هایی هستند که برای این پست به ذهن می‌رسند. جونز و اسمالینگ بازیکنانی چندپستی هستند، ولی انگلیس اگر 4مدافع کناری تخصصی به برزیل ببرد، نیازی به بازیکن ذخیره مضاعف نخواهد داشت. به‌نظر نمی‌رسد انگلیس برای پست هافبک میانی هم نیازی به جونز داشته باشد؛ پس یکی از این دو هم کافی به‌نظر می‌رسد. جونز با توجه به اینکه به اندازه اسمالینگ در مسابقات باشگاهی متزلزل نبوده، انتخاب بهتری است و استیون کوکر هم می‌تواند انتخاب چهارم باشد. او در 22سالگی مدافع آینده‌داری است و انتقال از تاتنهام به کاردیف برای بازی در ترکیب اصلی، تصمیم شجاعانه‌ای ازجانب او بود. با درنظر گرفتن آمادگی بازیکنان در باشگاه، جان تری هنوز مدافع میانی فوق‌العاده‌ای است. البته سبک بازی چلسی هم طوری است که برای تری کاملا مناسب است. تری به خواسته مورینیو با عمق بیشتری بازی می‌کند و این احتمال جا ماندن او در کورس‌ها را به حداقل می‌رساند. با وجود این انتخاب تری با توجه به محرومیتش به خاطر توهین نژادی بیش از اندازه جنجالی خواهد بود و هاجسون نباید به‌دنبال این انتخاب باشد.
پیش‌بینی: کاهیل، جاگیلکا، جونز و کوکر

هافبک ها

استیون جرارد قطعا در این فهرست خواهد بود. دیگر بازیکنانی که جایگاه تضمین شده‌ای دارند جک ویلشر (درصورتی که به موقع بهبود پیدا کند)، رحیم استرلینگ، آدام لالانا و روس بارکلی هستند. مایکل کریک که فصل سختی را در منچستریونایتد سپری می‌کند، هنوز ادله محکمی برای حضور در فهرست نهایی ارائه نکرده است، ولی تیم به یک هافبک دفاعی نیاز دارد و انگلیس بازیکن دیگری که بتواند توپ را حفظ و با هوشمندی پخش کند، ندارد. درصورت مصدومیت جرارد هم به یک بازیکن جایگزین نیاز است. گرت بری هم شایسته این است که مورد نظر قرار بگیرد، ولی کریک به تازگی بیش از او به تیم ملی دعوت شده است.
اگر انگلیس 4مهاجم انتخاب کند و بعید است گزینه‌های بیشتری وجود داشته باشد، 2 نام دیگر باید به فهرست هافبک‌ها اضافه شود. جردن هندرسون در تیم لیورپول نمایش خوبی داشته و هاجسون هم مقابل دانمارک از او استفاده کرد تا زوج او و جرارد را حفظ کرده باشد. این تصمیمی منطقی به‌نظر می‌رسد؛ منطقی‌تر از حضور 4دقیقه‌ای اندرو تانزند مقابل دانمارک که می‌تواند به‌دلیل حضور کم اثر او در تاتنهام باشد. ولی تفسیر دیگر آن است که این بازیکن چیزی برای اثبات کردن ندارد و مربی از حالا او را در هواپیما می‌بیند. تانزند نقش مؤثری در رسیدن انگلیس به مرحله نهایی جام جهانی داشت، ولی با درنظر گرفتن فصل جاری آلکس اوکسلد چمبرلن انتخاب بهتری است و نکته عجیب دیگر اینکه فرانک لمپارد در تیم جام جهانی حضور ندارد و باید در خانه بماند.
پیش‌بینی: جرارد، هندرسون، ویلشر، بارکلی، استرلینگ، لالانا، کریک و اوکسلد چمبرلن

مهاجمان

دانیل استاریج تنها نام تضمین شده است. وین رونی اگر گزینه دیگری وجود داشت قطعا خط می‌خورد، ولی او همچنان پیراهن تیم ملی انگلیس را به تن خواهد کرد؛ حتی اگر آخرین تورنمنتی که او مدافعان حریف را می‌ترساند، 10سال پیش بود. او هم مثل لمپارد بار تجربی تیم را بالا می‌برد و بدون او خط حمله لیدری ندارد. انگلیس گزینه بهتری نسبت به او ندارد و این حضور او را تفسیر می‌کند. دنی ولبک به اندازه کافی به هاجسون خدمت کرده که در فهرست نهایی باشد، هرچند او هم عملکردی را که می‌خواسته در منچستریونایتد نداشته است. اگر انگلیس نیاز به یک مهاجم تنومند داشته باشد، باید از بین اندی کارول و ریکی لمبرت یکی را انتخاب کند. شاید انتخاب هاجسون اولی باشد، ولی در تیمی که بازیکنان ساوتهمپتونی زیادی دارد، لمبرت می‌تواند انتخاب بهتری باشد.
پیش‌بینی: رونی، استاریج، ولبک، لمبرت

هاجسون به فکر قرارداد جدید با انگلیس

روی هاجسون در سال 2012قراردادی 4ساله با اتحادیه فوتبال انگلیس امضا کرد و براساس آن تا یورو 2016روی نیمکت این تیم می‌نشیند. هاجسون 66ساله حالا تیمش را برای جام جهانی 2014آماده می‌کند و پیش‌بینی می‌شود که درصورت ناکامی مجبور شود زودتر از موعد از هدایت این تیم کنار برود.با وجود این، هاجسون امیدوار است که این اتفاق نیفتد و از اتحادیه فوتبال انگلیس خواست که پای قراردادی که با او منعقد کرده بماند.هاجسون گفت: «من قراردادی 4ساله بستم و همیشه با توجه به قرارداد 4ساله‌ام برنامه‌ریزی کرده‌ام. اینکه قرارداد 4ساله واقعا به معنی قرارداد 4ساله است به من ربطی ندارد و دیگران باید درباره آن تصمیم بگیرند. من به سختی کار می‌کنم تا به تعهداتم عمل کنم و امیدوارم که اتحادیه هم به تعهداتش پایبند باشد». هاجسون در پایان درباره اینکه بعد از پایان این 4سال می‌خواهد در این پست ادامه دهد، گفت: «یک قرارداد جدید؟ کسی چه می‌داند؟»

کد خبر 253290

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز