یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۶
۰ نفر

گروه بین‌الملل: و در چهارمین سالگرد شروع ناآرامی‌ها در سوریه، ارتش با کنترل کامل بر شهر استراتژیک یبرود در مرز با لبنان، آخرین پایگاه شورشیان مسلح در مرز سوریه و لبنان را از دست آنها خارج کرد.

لبنان

به این ترتیب یکی از مسیرهای اصلی انتقال سلاح، تجهیزات و جنگجو به داخل خاک سوریه مسدود شد. شبکه‌های خبری سوریه به نقل از منابع نظامی این کشور اعلام کردند که ارتش کنترل کامل شهر یبرود را به‌دست آورده‌است. ارتش سوریه در هفته‌های اخیر نبرد سختی با شورشیان مسلح در این منطقه انجام داد. اکنون یگا‌ن‌هایی از ارتش مشغول پاکسازی گسترده شهر و خنثی‌سازی‌ بمب‌ها هستند و طرحی را جهت برخورد با تک‌تیراندازها در یبرود تدوین می‌کنند. گروهی از شورشیان مسلح با ایجاد تونل‌هایی به شهر عرسال در لبنان گریخته‌اند.

برخی منابع در لبنان، شمار شبه‌نظامیان فراری به عرسال را هزار نفر اعلام کرده‌اند. با این حال جبهه نصرت از گروه‌های شورشی وابسته به القاعده که در شهر یبرود فعال بوده‌است، دیروز اعلام کرد که به عرسال عقب‌نشینی نمی‌کند.در همین حال شبکه خبری الجزیره به نقل از شهردار عرسال اعلام کرد که جنگنده‌های سوریه مناطقی در حومه عرسال را بمباران کرده‌اند تا مانع فرار شبه‌نظامیان از یبرود به این منطقه شوند.

شهر سنی‌نشین عرسال در ماه‌های اخیر به منطقه تحت کنترل شبه‌نظامیان سلفی تبدیل شده‌است.برخی گزارش‌ها از شهر یبرود حاکی از این است که وزیر دفاع سوریه دیروز وارد این منطقه شده‌ و از مناطق آزاد شده توسط ارتش دیدن کرده‌است.پیشروی‌های ارتش سوریه در مرز با لبنان در حالی صورت می‌گیرد که در حلب، جبهه نصرت و گروه دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش که 2گروه اصلی شورشیان افراطی مخالف دولت دمشق هستند، همچنان به جنگ با هم مشغولند. دیروز جبهه نصرت اعلام کرد که یکی از فرماندهان اصلی داعش را در شهر حلب کشته‌است.

11کشته در شمال لبنان

در 3روز درگیری میان هواداران و مخالفان دولت سوریه در شمال لبنان، 11نفر کشته شدند. به گزارش شبکه الجزیره، بعد از استقرار ارتش لبنان در شهر طرابلس، این درگیری‌ها کاهش یافته‌است. در این درگیری‌ها یک سرباز هم کشته‌شده‌است. این درگیری‌ها میان 2منطقه شیعه‌نشین جبل محسن و سنی‌نشین باب‌التبانه صورت گرفته‌است.

در همین حال در چهارمین سالگرد ناآرامی‌های سوریه، سازمان ملل در گزارشی تکان‌دهنده آمار و ارقامی از خسارات و تلفات این جنگ منتشر کرد. براساس این گزارش شمار کشته‌شدگان این جنگ به بیش از 140هزار نفر رسیده‌است، بیش از 9میلیون نفر به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند، 5.2میلیون نفر دیگر آواره شده و حدود 3.5 میلیون نفر در داخل سوریه خانه و زندگی خود را از دست داده‌اند. سازمان ملل همچنین دیروز در گزارش دیگری اعلام کرد که خطر سوءتغذیه کودکان سوریه را تهدید می‌کند.

کد خبر 253375
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز