همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به مذاکرات ایران و ۱+۵ گفت: حفظ و تقویت فضای مناسب ایجاد شده و استفاده بموقع از آن نیازمند عزم و اراده جدی، همکاری و مشارکت فعال و پایبندی به توافقات و تعهدات طرفین تا رسیدن به یک توافق جامع و نهایی می‌باشد.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه، سفرای جدید جمهوری اسلامی ایران در کشورهای اسپانیا، ایرلند، قزاقستان ، هلند و اسلوونی در آستانه عزیمت به محل مأموریت خود با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کردند.

ظریف در این دیدار ضمن تأکید بر ضرورت تلاش و فعالیت سفیران کشورمان در جهت گسترش مناسبات جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها، اهتمام جدی دولت تدبیر و امید برای توسعه روابط با کشورها براساس احترام متقابل و علائق و منافع مشترک را خاطرنشان ساخت و توصیه های لازم را در این راستا ارائه کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان خطاب به سفرای حاضر در این دیدار، ضمن با اهمیت دانستن روابط ایران و اتحادیه اروپایی، گفت: برگزاری انتخابات اخیر ریاست جمهوری در ایران با مشارکت عظیم مردم و مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 فضای مناسبی را ایجاد کرده که حفظ و تقویت این فضای مناسب و استفاده بموقع از آن نیازمند عزم و اراده جدی، همکاری و مشارکت فعال و پایبندی به توافقات و تعهدات طرفین تا رسیدن به یک توافق جامع و نهایی است.

ظریف در پایان ضمن تبریک سال نو، برای سفرای جدید کشورمان در مأموریت جدید آرزوی موفقیت کرد.

محمد حسن فدایی فرد، جواد کچوئیان، مجتبی دمیرچی لو، علیرضا جهانگیری و مرتضی درزی رامندی سفرای جدید جمهوری اسلامی ایران در کشورهای اسپانیا، ایرلند، قزاقستان، هلند و اسلوونی نیز ضمن تبریک سال نو به وزیر امور خارجه ، گزارشی از دیدار اخیر خود با ریاست جمهوری و نیز برنامه‌های پیش بینی شده در ارتباط با محل مأموریت خود ارائه کردند.

کد خبر 254004
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز