همشهری آنلاین: رییس جمهوری در جزیره کیش گفت: با هر جناح و گروهی که در جهت منافع مردم حرکت کند، تعامل خواهم کرد و در مقابل کسانی که منافع حزبی و شخصی خود را به منافع ملی ترجیح دهند خواهم ایستاد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در جمع مدیران مناطق آزاد تجاری کشور و خبرنگاران، با بیان این مطلب افزود: دولت یازدهم یک دولت فراجناحی است و مسئولیت چنین دولتی از دولت حزبی به مراتب سخت‌تر است چراکه باید پاسخگوی همه جناح‌ها باشد.

رییس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به نامگذاری سال 1393 تحت عنوان "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: یک معنای مدیریت جهادی، حرکت شتابان و عقلانی و علمی است و در دنیای پرسرعت کنونی چاره‌ای جز برطرف کردن موانع و حرکت شتابان در مسیر توسعه وجود ندارد.

رئیس جمهور ادامه داد: تجربه ایران در طول سال‌ها ما را به چنین درکی از مدیریت نزدیک کرده است.

روحانی افزود: مدیریت جهادی، رقابت با سایر کشورها در زمینه پیشرفت و توسعه است و لازمه چنین توفیقی به کار بردن تلاش مداوم، پیگیر و جامع توأم با ایثار و از خودگذشتگی است.

رییس جمهور اظهار کرد: دولت زمینه تحقق مدیریت جهادی را با اتخاذ سیاست خارجی آرامش‌بخش فراهم آورده است؛ چراکه در دنیای کنونی، مدیریت اقتصادی از سیاست خارجی و سیاست خارجی از سیاست داخلی جدا نیست.

دکتر روحانی ادامه داد: البته هر سه در گرو فرهنگ پویا است، فرهنگی که امیدبخش و نشاط آفرین باشد.

رئیس جمهور با اشاره به مبانی سیاست خارجی دولت تدبیر و امید گفت: جمهوری اسلامی ایران حتی با کسانی که با ما سر ناسازگاری دارند، با عقلانیت و برنامه در چارچوب مصالح ملی روبرو می‌شود. البته در برابر متجاوز به حقوق ملت قاطعانه مقابله خواهدکرد.

روحانی افزود: یکی از ثمرات این سیاست خارجی، توفیق در مذاکرات هسته‌ای و تصویب پیشنهاد ایران در مجمع سازمان ملل در زمینه مقابله با خشونت و افرط گرایی بوده است؛ پیشنهادی که به رغم فضاسازی دشمنان ایران به اتفاق آرا مورد تصویب کشورهای جهان قرار گرفت.

کد خبر 254387
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز