همشهری آنلاین: صلاح زواوی، سفیر فلسطین و دکتر ابواسامه نماینده حماس، به طور جداگانه با رئیس‌‏جمهور سابق کشورمان، ملاقات و در مورد حل مشکلات به وجود آمده در فلسطین و حفظ وحدت و یکپارچگی ملت فلسطین تأکید کردند.

به گزارش ایلنا، در این دیدارها سیدمحمد خاتمی، رئیس موسسه بین‌‏المللی گفتگوی فرهنگ‌‏ها و تمدن‌‏ها ضمن یادآوری طرح پیشنهادی خود در مورد مسائل فلسطین، خطر تجزیه و سوءاستفاده رژیم صیهونیستی و دشمنان از وضعیت پیش‌‏آمده را گوشزد نمود و آمادگی خود را جهت رفع موانع گفتگوی دو طرف اعلام کرد.

سفیر فلسطین در دیدار خود با خاتمی ضمن گزارش آخرین وضعیت فلسطین، پاسخ نامه رئیس‌جمهور پیشین ایران از سوی محمود عباس را تسلیم وی نمود و آمادگی خود را جهت انتقال دقیق و پیگیری امور اعلام کرد.

دکتر ابواسامه، نماینده حماس نیز در دیدار خود با رئیس موسسه بین‌المللی گفتگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها ضمن تشکر از نیت خیرخواهانه خاتمی جهت مذاکره برای رفع سوءتفاهمات، انتقال پیام خاتمی و دریافت پاسخ رهبری حماس را مورد تاکید قرار داد.

سیدمحمد خاتمی در پیام‌‏های جداگانه‌‏ای به رهبر حماس، رییس دولت خودگردان فلسطین، دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی، دبیرکل اتحادیه عرب، بر آمادگی خود جهت بر قراری یا مشارکت هرگونه تلاش به منظور وحدت ملت فلسطین و حل مشکلات فعلی و تشکیل حکومت ملی و فراگیر فلسطینی اعلام کرده بود.

کد خبر 25471

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز