مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۴:۵۹
۰ نفر

گروه شهری: در پی اعلام موافقت فرمانداری با مصوبه شورای اسلامی شهر تهران درباره افزایش ۲۰تا ۲۵درصدی کرایه حمل‌ونقل عمومی، استاندار تهران اعلام کرد کرایه‌ها تا زمان اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها افزایشی ندارد.

تهران-تاکسی


عدم‌هماهنگی بخش‌های دولتی درحالی است که این مصوبه سال گذشته پس از پیشنهاد شهرداری تهران به تأیید شورای شهر رسیده بود و این قانون تنها باید از سوی فرمانداری برای اجرا ابلاغ شود. فرمانداری در روز شنبه اعلام کرده بود که این قانون از ابتدای اردیبهشت‌ماه اجرایی می‌شود اما شورای شهر تنها اعلام کرده بود از سال93 این افزایش صورت می‌گیرد و هیچ‌گونه زمانی برای اجرای آن اعلام نکرده بود.

سیدحسین هاشمی استاندار تهران دیروز به ایسنا گفت که تا اعلام و اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، هیچ‌گونه افزایش قیمتی در نرخ کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی اتفاق نخواهد افتاد و تمام اخبار منتشر شده مبنی بر اعلام نرخ جدید از اول اردیبهشت را رد می‌کنم. به گفته وی، تا زمانی که سیاست‌های دولت درخصوص اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اعلام نشده، هیچ‌گونه تغییری را در کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی نخواهیم داشت.

استاندار تهران گفت که «برخی از رسانه‌ها و سایت‌ها اخبار متفاوتی را در این‌باره منتشر کرده بودند که تمام این اخبار را رد می‌کنم چرا که هیچ‌گونه دستوری مبنی بر افزایش قیمت‌ها اعلام نشده و تا زمانی که فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اجرایی نشود، هیچ‌گونه افزایشی را در نرخ کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی نخواهیم داشت.» این درحالی است‌که روز شنبه معاون فرماندار اعلام کرده بود که افزایش‌ها از ابتدای اردیبهشت اجرایی می‌شود.

در عین حال قانون مسئولیت این کار را به‌عهده شورای شهر قرار داده است و فرمانداری فقط مجرای اجرای آن است، اما هاشمی تصریح کرد که نرخ حمل‌ونقل عمومی براساس سیاست‌های کلی دولت که هدفمندی یارانه‌ها نیز بخشی از این سیاست‌هاست، تعیین و به سازمان‌های حمل‌ونقل سراسر کشور اعلام خواهد شد.

استاندار تهران ادامه داد: تا زمانی که مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها اجرایی نشود، نمی‌توان درباره میزان افزایش نرخ کرایه‌های ناوگان حمل‌ونقل عمومی تصمیم‌گیری کرد. بنابراین ابتدا باید منتظر اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها باشیم و پس از بررسی‌های لازم در این‌باره به نتیجه نهایی برسیم. آنگونه که هاشمی اعلام کرده، از استانداری به فرمانداری تهران اعلام شده تا زمانی که دولت سیاست خود را در این خصوص برای سراسر کشور اعلام نکرده، از افزایش نرخ کرایه‌های ناوگان حمل‌ونقل عمومی خودداری کنند.

احتمال تغییر نرخ کرایه تاکسی‌ها

در عین حال مدیرعامل سازمان تاکسیرانی افزایش کرایه‌ها را بدون احتساب نرخ جدید بنزین دانست و اعلام کرد که درصورت افزایش قیمت حامل‌های انرژی، کرایه‌ها نیز تغییر می‌کند. به گفته میثم مظفر درصورتی که دولت تصمیمی مبنی بر تغییر در نرخ بنزین بگیرد ناگزیر نرخ‌های تاکسی نیز مجددا تغییر خواهد کرد.

سازمان تاکسیرانی پیشنهاد اختصاص یارانه‌ای را برای تاکسی‌ها به دولت ارائه کرده است که درصورت موافقت دولت، بار افزایش نرخ بنزین بر دوش مسافران نخواهد بود. مظفر همچنین با بیان اینکه از ابتدای اردیبهشت 93نرخ‌های جدید در تاکسی‌ها اعمال می‌شود، گفت: برچسب‌های جدید پس از تنظیم تاکسیمترها براساس نرخ‌های جدید بر شیشه جلویی تاکسی‌ها نصب می‌شود که تاکسیرانان و مسافران باید براساس آنها کرایه را پرداخت و دریافت کنند.

کد خبر 254975

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز