همشهری آنلاین: در حالی که در خبری اعلام شد تعداد متقاضیان دریافت یارانه نقدی در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها از ۲۰ تا ۳۰ فروردین ماه جاری از مرز ۷۰ میلیون نفر گذشته است

مهر نوشت: ثبت نام از متقاضیان دریافت یارانه نقدی در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در حالی از بامداد چهارشنبه 20 فروردین ماه در سایت رفاهی آغاز شده است، که امروز شنبه وارد یازدهمین روز ثبت نام شده‌ایم. برهمین اساس، فقط امروز و فردا جاماندگان می‌توانند برای دریافت یارانه نقدی ثبت نام کنند.

تاکنون دولت با محوریت سازمان هدفمندی یارانه‌ها تعداد دقیق ثبت نام کنندگان یارانه نقدی را بنا به دلایل خود، اعلام نکرده است اما براساس اطلاعات رسیده به خبرنگار مهر، در 10 روز نخست ثبت نام، تعداد متقاضیان دریافت یارانه از مرز 70 میلیون نفر گذشته است، ضمن اینکه تعداد انصرافی ها هم همچنان کمتر از 10 درصد هستند.

به عبارت دیگر، از 24 میلیون خانوار ایرانی که در فاز اول هدفمندی یارانه‌ها یارانه نقدی می‌گرفتند، تاکنون حدود 22 میلیون خانوار خواستار تداوم پرداخت یارانه نقدی شده‌اند و قطعا این تعداد در روزهای شنبه و یکشنبه( فرصت مجدد برای جاماندگان) بیشتر هم خواهد شد.

البته باید توجه داشت ممنوعیت ثبت نام ایرانیان مقیم خارج از کشور در سایت رفاهی (بستن سرور رفاهی به روی آنان) در آمار انصرافی‌ها تاکنون موثر بوده است.

براساس آخرین آمار، در فاز نخست هدفمندی یارانه‌ها 77.5 میلیون ایرانی یارانه نقدی دریافت می کردند. به عبارت دیگر، دولت ماهانه 3500 میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی تامین اعتبار می‌کرد.

این در حالی است که ایسنا نیز در خبری نوشت: سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها هرگونه آمار منتشر شده مبنی بر تعداد ثبت نام ‌کنندگان برای دریافت یارانه نقدی را تایید نکرد.

ایسنا نوشت: نرگس نجفی در مورد آمار‌های مربوط به تعداد ثبت‌نام کنندگان و یا انصراف‌دهندگان از دریافت یارانه نقدی اظهار کرد: هیچ کدام از آمارهایی که در برخی از رسانه‌ها منتشر شده است مورد تایید سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیست.

وی تاکید کرد: همان‌طور که پیش از این اعلام کرده بودیم، اعلام آمار دقیق حتما از طریق ستاد و سازمان هدفمندی یارانه‌ها و در قالب اطلاعیه رسمی منتشر می‌شود.

نجفی یادآور شد: پس از روز سی و یکم فروردین‌ماه که پایان دوره ثبت نام است آمار اعلام خواهد شد.

وی افزود: روز سی‌ام و سی‌ویکم فروردین‌ماه برای ثبت‌نام جاماندگان از دریافت یارانه نقدی و یا کسانی که مایلند ثبت‌نام خود را پس گرفته به انصراف‌دهندگان اختصاص یافته است این در حالی است که مهلت برای انصراف‌دهندگان و متقاضیان دریافت یارانه از ساعت دو بامداد شب گذشته آغاز شده است.

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها هم‌چنین درباره‌ی زمان ویرایش اطلاعات اشتباه ثبت شده ثبت‌نام کنندگان توضیح داد: بررسی ما نشان می‌دهد که تعداد اشتباهات و خطاهای انجام شده در زمان ثبت‌نام بسیار اندک است. از این‌رو تاکنون تصمیم جدی برای اختصاص مهلتی برای ویرایش اطلاعات گرفته نشده است.

وی خاطر نشان کرد: برای این‌که خیال مردم در مورد تصحیح خطای احتمالی راحت باشد مطمئن باشند که سازمان هدفمندی یارانه‌ها به زودی در مورد تخصیص زمانی به منظور رفع اشتباهات تصمیم‌گیری می کند که در این مورد نیز در آینده ای نزدیک اطلاع رسانی انجام خواهد شد.

کد خبر 256494
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز