همشهری آنلاین: تیم شش نفره ایران در تورنمنت کشتی "فدراسیون آذربایجان" که در باکو برگزار می‌شود صاحب دو طلا، یک نقره، دو برنز و یک عنوان پنجمی شد. البته در رده‌بندی تیمی، ایران به دلیل ناقص بودن ترکیبش چهارم شد.

wrestling

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، کاوه رحمت آبادی و میلاد عبدی نفرات طلایی ایران بودند. در حالی که فینال مسابقات بعد از ظهر برگزار می‌شود، در همان مسابقات صبح، ایران به یک طلا و یک نقره دست پیدا کرد. از آنجا که تعداد شرکت‌کنندگان در اوزان 46 کیلوگرم و 54 کیلوگرم کمتر ازشش نفر بود، مسابقات این دو وزن به صورت گروهی برگزار شد که ایران در این دو وزن به دو مدال دست یافت.

سرمربی گری تیم شش نفره ایران برعهده سید مراد محمدی است. حمید آقاجانی هم مربی این تیم است. تیم ایران با شش نماینده در پنج وزن از اوزان 10 گانه این رقابت‌ها شرکت کرد.

در رده‌بندی تیمی جمهوری آذربایجان با 95 امتیاز اول شد، گرجستان، مجارستان، ایران و ترکیه به ترتیب با 48 ، 47 ، 43 و 35 امتیاز دوم تا پنجم شدند.

ایران در اوزان 50 ، 58 ، 63 ، 69 و 85 نماینده نداشت و تنها در پنج وزن شرکت کرد. مراد محمدی درباره این که چرا ایران با تیمی کامل‌تر در این مسابقات شرکت نکرد گفت: «ما قصد داشتیم بعد از حضور در مسابقات ترکیه، در این تورنمنت از نفراتی استفاده کنیم که به نفرات اول نزدیک هستند و در مجموع این نفرات را برگزیدیم. در سایر اوزان بین نفرات اول و دوم کمی فاصله وجود داشت.»

شرح کامل نتایج تیم ایران

42 کیلوگرم: ایران در این وزن دو نماینده داشت؛ میلاد عبدی و امیر پرسته . امیر عبدی در کشتی نخست خود 5- 0 اینتیگام والی‌زاده از آذربایجان را شکست داد. پرسته هم پیرخان جعفراوف را 10- 0 مغلوب کرد. دو نماینده ایران در نیمه نهایی به هم خوردند و عبدی چهار - یک برنده این نبرد تمام ایرانی شد. به این ترتیب عبدی حریف رمزی تورمانیدزه از گرجستان در فینال شد که وی را چهاربر یک شکست داد و طلا گرفت. پرسته هم در رده‌بندی مقابل والی‌زاده آذربایجانی 6-2 پیروز شد و به مدال برنز رسید.

46 کیلوگرم: رضا علیجان‌زاده نماینده ایران در این وزن بود که با حضور چهار کشتی‌گیر به صورت دوره ای برگزار شد. علیجان‌زاده در دور اول 10-8 مارتون نمت از مجارستان را شکست داد و در دور دوم 7 بر 6 بر علی عباس رضازاده از آذربایجان غلبه کرد. حریف آخر وی هم دیگر آزادکار جمهوری آذربایجان، شاهین علیفزاده بود که علیجان‌زاده با شکست 6- 0 مقابل این حریف در جدول دوم شد و به مدال نقره رسید.

54 کیلوگرم: کاوه رحمت‌آبادی در همان مسابقات صبح در جدول 5 نفره وزن خود اول شد و طلا گرفت. در مسابقات این وزن که به صورت دوره‌ای برگزار می‌شد رحمت آبادی ابتدا افغان کاشالوف از آذربایجان را 8-3 برد، سپس 10 بر 8 بر ویدا ژابا از مجارستان غلبه کرد و حریف دیگرش هم از جمهوری آذربایجان بود. او در کشتی سوم خود 13-2 مهال نوروزوف را برد و سرانجام در کشتی آخر خود با پیروزی 10- 0 برابر اورخان عباسوف در گروه خود اول شد و به مقام قهرمانی وزن 54 کیلوگرم رسید.

76 کیلوگرم: امیرحسین خطی در کشتی اول خود 10- 0 برابر مکی سیمونیا از گرجستان باخت. در پی فینالیست شدن سیمونیا، خطی به جدول شانش مجدد راه پیدا کرد. نماینده ایران با ضربه فنی کردن شمر عظیم اف از جمهوری آذربایجان راهی دیدار پایانی شد. حریف خطی در دیدار رده‌بندی دیگر کشتی‌گیر آذربایجانی، سنان علیزاده بود. خطی در شرایطی که از حریف خود پیش بود 4-3 باخت و به مدال برنز بسنده کرد.

100 کیلوگرم: امیرعلی یوسف در اولین دیدار خود 10- 0 برابر حریف قدرتمند روس خود، مگمدخان مگمدوف مغلوب شد. با فینالیست شدن مگمدوف یوسف هم به دیدار رده‌بندی پای گذاشت. یوسف در جدال برای کسب برنز برابر علی امین اف از جمهوری آذربایجان قرار گرفت و با پیروزی 4- 0 به مقام سوم سنگین وزن دست یافت.

 

کد خبر 256864
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز