شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت مایکروسافت روز ۲۵ آوریل اعلام کرد روند مالکیت و خریداری شرکت نوکیا، یکی از مشهورترین سازندگان گوشی‌های موبایل در جهان و یکی از رقبای قدیمی گوشی‌های ویندوزی، به پایان رسیده‌است.

نوکیا

براساس گزارش BBC، شرکت مایکروسافت با پرداخت 7.5 میلیارد دلار فرایند خریداری واحد موبایل شرکت نوکیا را به پایان رساند، قراردادی که باید زودتر از اینها به نتیجه می‌رسید اما تایید‌های قانونی عامل تاخیر نهایی شدن آن شده بودند.

نهایی شدن این قرارداد به معنی پایان یافتن تولید گوشی‌های موبایل با نام نوکیا خواهد بود. ساتیا نادلا مدیر اجرایی شرکت مایکروسافت با پایان یافتن قرارداد، پیوستن محصولات و خدمات نوکیا را به خانواده مایکروسافت تبریک گفت و اعلام کرد قابلیت‌ها و دارایی‌های این شرکت می‌تواند موجب تحول و پیشرفت مایکروسافت شود.

شرکت فنلاندی نوکیا اکنون قصد دارد تمرکز اصلی خود را بر شبکه، خدمات نقشه‌برداری و توسعه تکنولوژی قرار دهد. دو کارخانه نوکیا، واحد تولید در چنانی هندوستان و کارخانه ماسان در کره جنوبی که در آستانه تعطیلی قرار دارد، شامل قرارداد جدید نیستند.

استفان الوپ مدیر سابق شرکت نوکیا اکنون در سمت قائم‌مقام گروه محصولات مایکروسافت مشغول به‌کار شده‌ و مسئولیت محصولات لومیا و تبلت‌های نوکیا، گوشی‌های نوکیا، ایکس‌باکس، سرفیس مایکروسافت و محصولات PPI این شرکت را به عهده دارد.

کد خبر 257332
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز