نوجوان ۱۷ساله زمانی که در حال جمع‌آوری مواد منفجره برای قتل عام خانواده و همکلاسی‌هایش در یکی از شهرهای ایالت مینه‌سوتا بود، دستگیر شد.

نوجوان آمریکا

مقامات پلیس می‌گویند نقشه‌ای که این پسر در سر داشت درصورت اجرا، فاجعه‌ای غیرقابل تصور بود.از اوایل‌ماه گذشته میلادی و همزمان با پیدا شدن تعدادی شیء کوچک انفجاری در زمین بازی دبیرستانی در شهر واسکا تحقیقات پلیس برای کشف راز این اشیا آغاز شد. این تحقیقات ادامه داشت تا اینکه سه‌شنبه گذشته، یکی از افسران پلیس زمانی که راهی انبار سلاح و مهمات شده بود، چشمش به نوجوانی مرموز افتاد. نوجوان 17ساله مقدار زیادی مواد انفجاری که از آنها برای ساخت بمب استفاده می‌شود در دست داشت و پس از دستگیری به اداره پلیس منتقل شد.

او در ابتدا مدعی شد که این وسایل را برای سرگرمی خریده اما در ادامه پیشنهاد عجیبی به مأموران داد. او گفت که اگر پلیس به درستی حدس بزند که وی این وسایل را برای چه کاری می‌خواسته، او حقیقت را می‌گوید. حدس مأموران پلیس ساختن بمب بود و پسر 17ساله وقتی این جمله را از زبان آنها شنید، مدعی شد که« بله، من می‌خواستم بمب بسازم و مدرسه‌ام را منفجر کنم.» اعتراف پسر نوجوان، شگفتی مأموران را برانگیخت و آنها به بازرسی وسایل وی پرداختند.

در این بازرسی‌ها لپ‌تاپی پیدا شد که در آن 180صفحه اطلاعات درباره ساخت بمب و نقشه‌ای که نوجوان 17ساله در سر داشت، ذخیره شده بود. همچنین در لپ‌تاپ متهم اطلاعات کاملی درخصوص مرگبارترین حملات مدرسه‌ای از ماجرای کلمباین گرفته تا حمام خونین دانشگاه ویرجینیا و همچنین فاجعه مدرسه ابتدایی ساندی هوک که منجر به مرگ 26نفر شد، به چشم می‌خورد.در بازرسی خانه و اتاق خواب وی نیز مقدار زیادی سلاح، مهمات و چاشنی‌های انفجاری کشف شد. پسر نوجوان در بازجویی‌ها توضیح داد:

قصد داشتم طی هفته‌های آینده نقشه‌ام را عملی کنم. من ابتدا باید پدر و مادر و خواهرم را با شلیک گلوله به قتل می‌رساندم. پس از آن قصد داشتم محلی در حوالی خانه‌مان را آتش بزنم تا همه توجهات به آن سمت جلب شود، سپس درحالی‌که مأموران پلیس سرگرم بررسی قتل اعضای خانواده‌ام و آتش‌سوزی بودند، با مواد منفجره به مدرسه بروم و ابتدا مأمور مراقب مدرسه را به قتل برسانم و سپس با مواد انفجاری که از قبل در مدرسه کارگذاشته بودم، آنجا را منفجر کنم. انتشار این اعترافات مردم مینه‌سوتا و حتی پلیس و مقامات قضایی را شوکه کرده است. این نوجوان 17ساله روز جمعه در دادگاه شهر واسکا حضور یافت و پس از تفهیم اتهام، راهی مرکز نگهداری از مجرمان نوجوان شد تا به زودی پای میز محاکمه قرار بگیرد.

کد خبر 258114
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز