همشهری‌آنلاین: رئیس شورای شهر تهران، با حضور در باغات روستای کن، بر حفظ زمین‌های مشجر تهران و جلوگیری از تخریب یا تبدیل آنها تاکید کرد.

مسجدجامعی در بازدید از محله کن

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران، احمد مسجد جامعی در برنامه تهرانگردی این هفته خود با حضور در منطقه 5 به روستای قدیمی و تاریخی کن رفت و از باغات این روستا دیدن کرد.

وی پس از بازدید از کوچه باغ ها و فضای سبز مشجر این محله گفت: کل فضای سبز مشجر در تهران، 600 هکتار است که از این مقدار 120 تا 150 هکتار آن، در کن واقع شده است و برای حفاظت از آن برنامه داریم.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به نزدیک شدن زمان اجرای این طرح اظهار داشت: حفظ این فضاهای مشجر برای پالایش هوای آلوده تهران، حیاتی است.

مسجدجامعی در ادامه خاطرنشان کرد: مشکلی که امروزه در تهران وجود دارد این است که بهای زمین بایر از زمین مشجر بیشتر است و مردم تمایل دارند زمین های مشجر را به زمین های بایر تبدیل کنند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه باید دنبال راهکاری باشیم تا بهای زمین های مشجر از زمین های بایر بیشتر شود، تاکید کرد: یکی از هدف های بازدید از کن، بررسی این طرح و حفظ باغات است؛ به گونه ای که صاحبان متضرر نشوند و انگیزه ای برای حفظ این باغات داشته باشند.

رئیس شورای شهر همچنین در کنار چند اصله نهال کهنسال حاضر شد و درباره تاریخ و تبار و عمر این درختان با باغداران گفتگو کرد.

کد خبر 258355
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز