چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۳:۵۶
۰ نفر

اردیبهشت ماه محشری است. هوا هنوز آن‌قدر گرم نیست. آسمان را هم می‌توان دید... اگر یک لقمه کتاب هم بخوری چه بهتر. بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از دهم اردیبهشت‌ماه در مصلای تهران شروع به کار کرده است.

اردیبهشت، همراه یک لقمه کتاب

امسال نزدیک به ۳۰۰ ناشر در بخش کودک‌ و نوجوان در سالن‌های ۲۲، ۲۳، ۲۴ و ۲۵ کتاب‌های خود را در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به نمایش گذاشته‌اند!

* * *

تازه‌های کانون پرورش فکری

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مثل سال‌های قبل در نمایشگاه فعال است.

امسال بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب از سوی کانون در این نمایشگاه عرضه می شود که از این تعداد، ۵۰ عنوان چاپ اول هستند. هم‌چنین بیش از ۱۰۰ عنوان سرگرمی‌ و لوح‌های فشرده به‌ همراه نوشت‌افزارهای تولیدشده‌ی کانون با نماد ایرانی اسلامی در این نمایشگاه عرضه می‌شود. علاوه بر این‌ها، بیش از ۲۰۰ عنوان از محصولات آموزشی کانون زبان ایران شامل کتاب و لوح‌های فشرده‌ی آموزش زبان را نیز می‌توانی در این غرفه ببینی.

* * *

یک لقمه داستان

نشر چرخ‌فلک با مجموعه‌ی ۲۰ جلدی «یک لقمه‌ داستان»، کاری از محمدرفیع ضیایی به نمایشگاه آمده است. چهارکتاب با عنوان‌های «عشق با نان اضافه» از سیدسعید هاشمی، «خری برای تمام پلان‌ها» از علی رشیدی، «قصه‌های کله‌گنجشکی» و «حکایت زبان‌بسته‌ها» هردو از محمدرفیع ضیایی از دیگر کتاب‌های این غرفه هستند.

نشر چرخ‌فلک، امسال با ۶۵ عنوان کتاب، شامل ۲۴ عنوان جدید در نمایشگاه منتظر توست!

* * *

با من بخوان!

مؤسسه‌ی پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان به‌ همراه نشر چیستا در نمایشگاه کتاب حضور دارد. این دو مؤسسه، مجموعه‌ی کتاب‌های مرجع، کتاب‌های آموزش خلاق کودک‌محور و مجموعه‌ی کتاب‌های «با من بخوان» را عرضه می‌کنند.

* * *

هرروز یک کتاب تازه

نشر چکه هرروز نمایشگاه را به یک کتاب تازه و یک برنامه‌ی ویژه اختصاص داده است؛ از جمله‌ی این برنامه‌ها می‌توان به‌معرفی پروژه‌ی «کتاب زنده»، روز «مانیای مهربان»، مراسم امضای مجموعه‌های خاص نوجوانان مانند مجموعه‌ی شش‌جلدی «هانک زیپزر»، «پلیس جدید»، «آزمایش‌های علمی خوردن» و هم‌چنین جلد اول از مجموعه‌ی ۲۴ جلدی «شاهنامگ» نوشته‌ی آرمان آرین و «قصه‌های خوشحال» نوشته‌ی تری جونز با ترجمه امیرمهدی حقیقت اشاره کرد.

در کنار غرفه‌ی کتاب‌های چاپی، محصولات الکترونیک این نشر نیز، در غرفه‌ی رسانه‌های الکترونیک به مخاطبان عرضه ‌می‌شود.

* * *

سه ناشر، یک غرفه

نشر قطره، نشر به‌نگار و نشر گیسا در سالن کودک و نوجوان، یک غرفه دارند. بد نیست بدانید که چند کتاب از نشر قطره به فهرست کتاب‌های «لاک‌پشت پرنده» راه پیدا کرده‌اند، کتا‌ب‌هایی مانند «جغد بهتر است یا پن‌کیک؟»، «شبح گری استیل»، «جادوگرانی که خودشان را جادو کرده‌اند»، «خوشبختی کتی»، «جنگ دختر دستکش‌پوش با سرما»، «تابستان زاغچه» و «آرزوهای کوچک».

* * *

همشهری با ۹۰ عنوان

امسال هم مثل سال‌های پیش، انتشارات همشهری هم در این نمایشگاه حضور دارد و ۹۰ عنوان کتاب، شامل ۱۱ عنوان چاپ اولی با موضوع‌های مختلف ارائه می‌دهد.

مؤسسه‌ی نشر شهر نیز در این نمایشگاه، هم در سالن‌های کودک و نوجوان و هم در سالن‌های عمومی غرفه دارد. امسال این مؤسسه، ۶۰۰ عنوان کتاب ارائه می‌کند که از میان آن‌ها بیش از ۸۵ عنوان، چاپ اولی هستند.

* * *

یک مسابقه‌ی کتاب‌خوانی

انتشارات پیدایش مسابقه‌ی کتاب‌خوانی برای کودکان و نوجوانان برگزار می‌کند. تعدادی از اعضای نوجوان باشگاه خوانندگان هم به‌عنوان راهنمای غرفه در نمایشگاه حضور دارند. انتشارات پیدایش امسال ۸۰ عنوان کتاب تازه برای نمایشگاه آماده کرده است.

کد خبر 258361
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز