همشهری آنلاین: خانه «ادگار آلن پو» از حدود سه هفته دیگر‌ به جاذبه جدید گردشگری آمریکا تبدیل می‌شود.

الن پو

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این خانه در شهر "بالتیمور" ایالت مریلند آمریکا واقع شده و «ادگار آلن پو»، استاد ادبیات جنایی آمریکا چند داستان معروفش از جمله رمان «گربه سیاه» را در این خانه نوشته است.

آلن پو در فاصله سال‌های 1932 تا 1935 در این خانه زندگی می‌کرده و اکنون این خانه که طی سال‌ها در اختیار خانواده وی بوده با همان شرایط سابق حفظ شده و از تاریخ 24 می درهای آن به روی علاقه‌مندان گشوده می‌شود.

آلن پو نوزدهم ژانویه‌ 1809 در بوستون آمریکا متولد شود. او از رهبران جنبش رمانتیک آمریکا بود و بیش‌ترین شهرت خود را برای داستان‌های پلیسی و جنایی‌اش به ‌دست آورد. وی پس از پایان تحصیلات اولین اثر خود را به صورت بی‌نام در قالب مجموعه‌ شعری با عنوان «تامرلین و دیگر اشعار» در سال 1827 منتشر کرد.

اولین مجموعه‌ داستان کوتاه او نیز در سال 1839 با نام «داستان‌های مضحک و اسلیمی» منتشر شد. آلن پو هفتم اکتبر 1849 در بیمارستان واشنگتن کالج درگذشت. گفته می‌شود چهار روز پیش از مرگ، دوست نزدیکش او را در حالتی بیهوشی در خیابان‌های بالتیمور که اکنون خانه‌اش در آن قرار است به جاذبه گردشگری تبدیل شود، پیدا کرده است.

کد خبر 258628
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز