پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک تابلو پیکاسو به نام نجات در دومین حراجی بهاره ساتبی در نیویورک به قیمت سی و یک میلیون و پانصد هزار دلار معادل بیست و دو میلیون یورو فروخته شد.

پیکاسو

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، قیمت پایه تابلو نجات که یک نقاشی رنگ و روغن مربوط به سال هزار و نهصد و سی و دو بود ، چهارده تا هجده میلیون دلار ارزیابی شده بود اما در حراجی ساتبی که تنها چند دقیقه طول کشید تقریبا دو برابر قیمت تعیین شده فروخته شد.

در این حراجی که آثار هنری امپرسونیست و مدرن به فروش گذاشته شده بود، چهارده اثر پیکاسو ارائه شد که از این تعداد هشت اثر این نقاش مشهور به قیمت کلی شصت و دو میلیون و هشتاد و هشت هزار دلار فروخته شد.

با این وجود یکی از نقاشی‌های پیکاسو تحت عنوان «سر ماری ترز» که تصور می شد علاقمندان زیادی داشته باشد و به قیمت خوبی به فروش برسد، مشتری خوبی پیدا نکرد. قیمت پایه این اثر هنری بین پانزده تا بیست میلیون دلار تعیین شده بود.

یک اثر دیگر به نام « محفل صبحگاهی» کار آنری ماتیس، نقاش امپرسیونیست فرانسوی، که قیمت پایه آن بیست میلیون دلار تعیین شده بود، کمی پائین تر از این رقم به قیمت نوزده میلیون و دویست و پنج هزار دلار فروخته شد.

بالاخره این که یکی از آثار کلود مانه تحت عنوان «پل ژاپنی» که دوازده تا هجده میلیون دلار قیمت گذاری شده بود، پانزده میلیون و هشتصد و چهل و پنج هزار دلار به فروش رسید.

مسئولان ساتبی اعلام کردند در حراج چهارشنبه آنها دویست و نوزده میلیون دلار جمع آوری شد.

کد خبر 258822
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز