پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه زاییده جهانی شدن برندی شدن است، گفت: متاسفانه برندهای بزرگ ایرانی مرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی ربیعی در دومین دوره معرفی برترین شرکتهای منطقه آذربایحان شرقی اظهار کرد: اگر بخواهیم ایران را به سمت اقتصاد مقاومتی برسانیم، باید مصرف داخلی ما مصرف ملی باشد.

وی خاطر نشان کرد: ایجاد یک برند، کار مشکلی است و تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو داشتن برندهایی شاخص است.

او نقطه ضعف برندهای ایرانی را نبود سرمایه اجتماعی دانست و گفت: هنوز در کشور نتوانسته‌ایم تعهدات اخلاقی را رشد دهیم.

ربیعی گفت: با برنامه ریزیهای منسجم تلاش می کنیم برند ایرانی بسازیم و باید ذائفه ایرانی را با برند ملی آشتی دهیم.

وزیر کار دلواپسی خود را ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت فعلی دانست و گفت: ایرانیان دلواپس سفره‌های خود هستند و دلواپسی ما کار و تلاش است.

وی خواستار توجه بیش از پیش به تبریز شد و افزود: تبریز برای ما استان نیست بلکه هویت ایرانی است و باید توجه ویژه ای نسبت به این استان صورت گیرد.

وی با انتقاد از آموزشهای "بابا آب داد و نان داد" در کتب درسی خاطر نشان کرد: باید به کودکانمان تلاش و پشتکار را آموزش دهیم.

وی با تکید بر لزوم تغییر فرهنگ کار در کشور گفت: تنها با تولید محور بودن است که اخلاق نیز در جامعه حاکم خواهد شد.

وی گفت: دولت تدبیر و امید تلاش می کند مسیر درستی را برنامه ریزی کند تا آیندگان نیز در مسیر درست قدم بردارند.

کد خبر 258829

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز