همشهری آنلاین: کشتی‌گیران نوجوان کشورمان طی دو روز رقابت در تایلند، با کسب ۹ مدال به کار خود پایان دادند.

wrestling

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، رقابت‌های روز نخست کشتی قهرمانی نوجوانان آسیا از صبح روز پنجشنبه (18 اردیبهشت) در شهر چونبوری تایلند آغاز شد و در پایان مرحله مقدماتی در کشتی فرنگی مصطفی کلاوی در 46 کیلوگرم صاحب مدال طلا شد و محمدرضا مختاری و محمدرضا آقانیا در اوزان 42 و 46 کیلوگرم به مدال نقره رسیدند. در کشتی آزاد امیر ارسلان تاتاری در وزن 85 کیلوگرم صاحب مدال برنز شد و نعیم حسن‌زاده در وزن 100 کیلوگرم به مدال نقره رسید.


نتایج کشتی‌گیران کشورمان در روز نخست به شرح زیر است:


در وزن 42 کیلوگرم کشتی فرنگی، محمدرضا مختاری پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم آرن داستانوف از قرقیزستان را با نتیجه 11 بر 1 شکست داد. وی در دور سوم نیز با نتیجه 4 بر 1 از سد عیسی‌اف از تاجیکستان گذشت و به دیدار فینال رسید، اما در دیدار پایانی با نتیجه 11 بر 1 مغلوب سی ری یونگ از کره شمالی شد و به مدال نقره بسنده کرد.


در وزن 46 کیلوگرم کشتی فرنگی، مصطفی کلاوی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با ضربه فنی احمد کیفا از عراق را شکست داد و در در دور سوم نیز با نتیجه 10 بر 2 از سد یوتا کوترا از ژاپن گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار فینال با نتیجه 7 بر 4 دیاس کورسیبای از قزاقستان را شکست داد و مدال طلا گرفت.


در وزن 50 کیلوگرم کشتی فرنگی، محمدرضا آقانیا پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم هانگ از چین را ضربه فنی کرد و در دور سوم نیز با نتیجه 10 بر 0 علی شیر تویگینوف از قزاقستان را شکست داد و راهی دیدار پایانی شد. وی در دیدار فینال با نتیجه 9 بر 0 مغلوب ایخوم بهرام اف از ازبکستان شد و به مدال نقره اکتفا کرد.

 

در وزن 85 کیلوگرم کشتی آزاد، امیر ارسلان تاتاری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 7 بر 1 بر مورتازیف از قزاقستان غلبه کرد و در دور سوم با نتیجه 5 بر 4 مغلوب تاکشی ایشی گورو از ژاپن شد و راهی دیدار رده‌بندی شد. تاتاری در دیدار رده بندی با ضربه فنی، کرمجیت از هند را شکست داد و به مدال برنز رسید.


در وزن 100 کیلوگرم کشتی آزاد، نعیم حسن‌زاده در دور نخست با نتیجه 14 بر 4 سویاروف از ازبکستان را شکست داد و در دور دوم نیز با نتیجه 10 بر 1 از سد پارک از کره جنوبی گذشت. حسن‌زاده در دور سوم نیز با همین نتیجه کاپیل از هند را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه 9 بر 6 مغلوب یاکوب‌اف از تاجیکستان شد و مدال نقره گرفت.

نمایندگان ایران در روز دوم رقابت‌ها هم به یک مدال طلا، یک نقره و دو برنز دست یافتند.

روز دوم رقابت‌های کشتی قهرمانی نوجوانان آسیا، انتخابی المپیک نایجینگ چین با کسب یک مدال طلا در وزن 58 کیلوگرم کشتی فرنگی، یک مدال نقره در وزن 63 کیلوگرم، یک مدال برنز در وزن 54 کیلوگرم کشتی فرنگی و یک مدال برنز در وزن 69 کیلوگرم کشتی آزاد به پایان رسید.


نتایج کشتی‌گیران کشورمان در روز دوم به شرح زیر است:


در وزن 54 کیلوگرم کشتی فرنگی، امین قلاوند پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 11 - 2 شهرام تیموراز از ازبکستان را شکست داد و در دور سوم با نتیجه 8 بر 0 مغلوب بیداخ متف از قزاقستان شده و راهی دیدار رده‌بندی شد. وی در این دیدار احمد حسن از سوریه را با نتیجه 9 بر 0 شکست داد و به مدال برنز رسید.

در وزن 58 کیلوگرم کشتی فرنگی، کرامت عبد ولی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 8 بر 4 از سد حسن‌اف از تاجیکستان گذشت و در دور سوم نیز گیوم از ویتنام را 8 بر 0 شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. عبد ولی در دیدار فینال با نتیجه 3 بر 2 کورماخالی از قزاقستان را شکست داد و صاحب مدال طلا شد.


در وزن 63 کیلوگرم کشتی فرنگی، مهدی زیدوند در دور نخست رحیم جان‌اف از قزاقستان را 3 بر 0 شکست داد و در دور دوم فوجی شوماتو از ژاپن را با نتیجه 8 بر 0 مغلوب کرد. زیدوند در دور سوم نیز با ضربه فنی (12-2) از سد چوئی از کره جنوبی گذشت و به دیدار پایانی راه یافت. وی در دیدار فینال با نتیجه 5 بر 1 و با ناداوری مقابل او-لولو از قرقیزستان شکست خورد و به مدال نقره رسید.


در وزن 69 کیلوگرم کشتی آزاد، احمد بذری در دور نخست با نتیجه 10 بر 0 مونخباتار از مغلوستان را برد و در دور دوم نیز محموداف از ازبکستان را 7 بر 0 شکست داد، اما در دور سوم با نتیجه 4 بر 2 مغلوب پریتان از هند شد و به دیدار رده‌بندی رفت. بذری در این دیدار ماتسویوکی از ژاپن را 11 بر 0 شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

در وزن 76 کیلوگرم کشتی آزاد، آرش نیرآبادی در دور اول 10 بر 0 وفایف از ترکمنستان را شکست داد و در دوم با نتیجه 7 -4 مغلوب دولت حاجی از قزاقستان شد و با توجه به شکست این حریف در دور بعد، نیرآبادی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

 

کد خبر 258983
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز