همشهری آنلاین: تیم والیبال متین ایران با وجود شکست مقابل بیلگوری روسیه، نمایشی دور از انتظار مقابل قهرمان باشگاه‌های اروپا داشت، تا جایی که سرمربی نامدار روس‌ها در پایان بازی و در کنفرانس خبری زبان به تحسین والیبال ایران گشود.

volleyball

به گزارش سایت فدراسیون والیبال، گنادی چیپولین بدون آن که خیلی از نوع بازی کردن و بازی انتحاری متینی‌ها تعجب کرده باشد، عنوان داشت: پیش بینی هم می کردم که روز سختی در برابر نماینده ایران داشته باشیم.

تیم دگرگون شده متین، علی‌رغم باخت در مقابل تیم پرستاره و سرمربی نامدار روسیه چنان خوب بازی کرد که در میانه بازی، تماشاگران برزیلی حاضر در سالن مینیه‌رو را هم با خود همراه کرد.

بعد از پیروزی سخت تیم روسی در ست اول با نتیجه 25 بر 21، کمتر کسی انتظار داشت که متین توانایی گرفتن ست از حریف پر قدرتی چون بیلگوری داشته باشد، اما تیم تمام ایرانی جام دهم به عنوان تنها تیم بدون بازیکن خارجی، با سرویس‌های پرشی موجی و همچنین جاخالی‌های بی‌نقص، حریف نامدار با بازیکنان آسمان‌خراشش را در نبردی زیبا در ست دوم 25 بر 22 برد و بازی را برابر کرد.

تا میانه ست سوم هم نمی شد با توجه به نمایش پایاپای دو تیم تشخیص داد که برنده نهایی بازی چه تیمی خواهد بود، تا این که آتش توپخانه سرویس‌های بهترین بازیکن حال حاضر جهان همه چیز را به یک‌باره با نتیجه یک‌طرفه 25 بر 15 به سود تیم مدعی قهرمانی بیلگوری عوض کرد و پس از برد در این ست بود که خیال چیپولین و روس‌ها هم از بابت صعود و هم از بابت سرگروهی آسوده شد.

در ست چهارم روس‌ها با استراحت دادن به بازیکنان اصلی مثل موزرسکی، گروزر و تراویکا فرصت را به بازیکنان دخیره‌شان دادند و فقط کتی تاراس و پانتلی مونی‌کو و بوگومولوف در زمین ماندند و با ورود الینکی ملی پوش و باگری و کوسه‌رف به میدان، فقط اعتراضات بی‌جا و اشتباهات داوری باعث باخت متین در ستی شد که استحقاق شکست را هرگز نداشت.

چنین بود که با باخت نزدیک 26 بر 24 نماینده ایران، چیپولین و شاگردانش نفسی به آسودگی کشیدند و متین هم با وجود شایستگی با بازی‌های تقریبا قابل دفاع در این دوره، با جام دهم خداحافظی کرد.

کد خبر 259003
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز