همشهری آنلاین: مراسم جشن میلاد نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام جواد (ع) روز شنبه با حضور هزاران زائر و مجاور در رواق امام خمینی(ره) حرم نورانی امام رضا (ع) برگزار شد.

در این مراسم مداحان در وصف امام جواد(ع) به مدیحه سرایی پرداختند و ولادت این امام همام را به محضر مبارک پدر گرامی آن نور پاک، حضرت امام رضا(ع).- تبریک و تهنیت عرض کردند.

یکی از سخنرانان نیز در این مراسم به شرح ویژگیهای شخصیتی و سیره آن حضرت پرداخت و گفت: دوران عمر امام نهم (ع) بسیار کوتاه بود و در هشت سالگی و پس از شهادت پدر بزرگوارشان به مقام رفیع امامت نائل آمدند.

حجت الاسلام ˈسیدمحسن موسوی فرˈ افزود: ایشان 17 سال رهبری امت اسلامی را برعهده داشتند و به رغم دوران کوتاه عمرشان و در زمانی که فرقه های مختلف اسلامی و غیر اسلامی گسترش زیادی یافته بود به نحو مطلوب جامعه شیعی را مدیریت کردند.

وی اظهار داشت: در دوران امام جواد (ع) دانشمندان بزرگی زندگی می کردند، علوم و فنون پیشرفت زیادی کرده بود و کتاب‌های زیادی به زبان عربی ترجمه و در دسترس قرار گرفته بود.

او افزود: امام جواد(ع) به رغم سن کم خود وارد بحث‌های علمی می شدند و با سرمایه خدایی امامت، احکام اسلامی را مانند پدران و اجداد بزرگوارشان گسترش دادند و به تعلیم و ارشاد پرداختند و به مسائل بسیاری پاسخ گفتند.

همچنین به مناسبت میلاد امام جواد(ع) آیین‌های مختلف در شهر مقدس مشهد و دیگر شهرهای استان خراسان رضوی برگزار شد و مردم ولایتمدار این روز خجسته را جشن گرفتند.

کد خبر 259016
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز