۲.۵ ساعت درگیری مسلحانه کافی بود تا مهمات ۲سردسته باند راهزنان تمام شود و آنها پیش از فرار از محاصره پلیس به ضرب گلوله کشته شوند.

سردار محمدی یگانه، رئیس پلیس استان هرمزگان

4روز پیش مأموران پلیس استان هرمزگان باخبر شدند عده‌ای راهزن با استقرار در کوه‌های زرد در نزدیکی بندرعباس به کمین نشسته‌اند تا دست به زورگیری و راهزنی بزنند. تیم‌های ویژه پلیس به سرعت وارد عمل شدند و در بررسی‌های اطلاعاتی توانستند محدوده استقرار این گروه را شناسایی کنند. به این ترتیب گروهی از مأموران راهی این منطقه شدند و پس از 11ساعت پیاده‌روی توانستند به محدوده‌ای که راهزنان در آنجا مستقر بودند برسند.

سردار محمدی یگانه، رئیس پلیس استان هرمزگان در گفت‌وگو با همشهری گفت: محلی که راهزنان در آنجا مستقر بودند، مشرف به منطقه بود. به همین دلیل مأموران عملیات سختی را پیش رو داشتند اما با این حال توانستند بی‌آنکه جلب توجه کنند به آنجا برسند. حدود ساعت 2 بعدازظهر جمعه، مخفیگاه راهزنان محاصره شد اما آنها که 2مرد مسلح بودند وقتی فهمیدند محاصره شده‌اند شروع به تیراندازی به سوی مأموران کردند. سردار یگانه افزود: درگیری مسلحانه 5/2ساعت طول کشید تا اینکه مهمات راهزنان تمام شد و درحالی‌که آنها فقط 4فشنگ داشتند و می‌خواستند از محاصره پلیس فرار کنند، هدف اصابت گلوله مأموران قرار گرفتند و کشته شدند.

با مرگ این دو راهزن مشخص شد که آنها 2سرکرده اصلی باند راهزنان هستند که با حضور در ارتفاعات اطراف بندرعباس دست به زورگیری و راهزنی می‌زدند. رئیس پلیس استان هرمزگان گفت: بیشتر طعمه‌های این باند مهاجران غیرقانونی بودند. قاچاقچیان انسان برای اینکه بتوانند این مهاجران را از بندرعباس به دیگر استان‌ها منتقل کنند، از یک مسیر کوهستانی استفاده می‌کنند تا به دام پلیس نیفتند. راهزنان نیز با اطلاع از این موضوع در این منطقه مستقر می‌شدند تا دست به زورگیری مسلحانه از این افراد بزنند. آنها حتی طی ماه‌های گذشته هنگام راهزنی از مهاجران غیرقانونی اقدام به تیراندازی کرده و باعث مرگ 2نفر نیز شده بودند.

وی افزود: پیش از این نیز در ماه‌های اسفند و فروردین، مأموران پلیس با این راهزنان در کوه نمکی و شهرستان رودان درگیر شده بودند که در این درگیری یک مأمور پلیس به شهادت رسیده و 3نفر از راهزنان نیز کشته شده بودند. سردار یگانه تأکید کرد: 2 مردی که در عملیات جمعه کشته شدند، سوابق متعدد کیفری داشتند. آنها داماد و برادرزن بودند که یکی از آنها به نام غ-ب، 41ساله تا‌کنون بیش از 10بار به اتهام ارتکاب جرایم مختلف دستگیر و راهی زندان شده بود.

کد خبر 259035
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز