یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه مرحله اول طرح تابستانه پلیس از ۲۱ خرداد تا ۹ تیر و مرحله دوم از ۵ مرداد تا ۵ مهر اجرا می‌شود، گفت: طرح تابستانه نصب دوربین هوشمند در استان‌ها و محورهای پرتصادف در اولویت قرار دارد.

به گزارش فارس، سردار اسکندر مؤمنی رئیس پلیس راهور ناجا در حاشیه جلسه کمیته ایمنی و حمل‌ونقل در جمع خبرنگاران گفت: این جلسه به منظور ارزیابی از طرح نوروزی و ضعف و قوت‌ها تشکیل شد تا پیشنهاداتی برای نوروز آینده داشته باشیم که خوشبختانه دستاوردهای خوبی در این جلسه وجود داشت.

وی به طرح تابستانه و مقدمات انجام آن اشاره کرد و گفت: مقدمات طرح تابستانه از قبل آماده شده است و طرح ویژه سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) نیز اتخاذ شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: طرح تابستانه در دو مرحله انجام می‌شود و مرحله اول از 21 خرداد تا 9 تیر و مرحله دوم از 5 مرداد تا 5 مهر.

سردار مؤمنی تصریح کرد: در طرح تابستانه نصب دوربین هوشمند در استان‌ها و محورهای پرتصادف در اولویت قرار دارد.

وی ادامه داد: شهریور ماه پرترددترین ایام بعد از نوروز است که قرار است کارگروهی تشکیل شود و پیشنهادات ارائه شود.

سردار مؤمنی تصریح کرد: اگر همان رفتار ترافیکی، سعه صدر، گذشت و صبوری بر مردم، رسانه‌ها و دستگاه‌های مختلف همچون نوروز وجود داشته باشد ما در کل سال شاهد کاهش حوادث هستیم.

وی افزود: همکاری و همراهی مردم و رعایت قانون و مقررات و پرهیز از شتاب در رانندگی می‌تواند در کاهش حوادث نقش داشته باشد.

رئیس پلیس راهور ناجا در پاسخ به سؤالی مبنی بر عدم شرکت هلال‌احمر در این جلسه گفت: تقریباً همه دستگاه‌ها به طور مرتب در جلسات شرکت دارند و این بار هلال‌احمر حضور نداشته است که یا از جلسه مطلع نبوده و یا دلیلی داشته است.

سردار مؤمنی به کاهش سرعت در بزرگراه‌ها اشاره داشت و گفت: ما یک بازنگری در مسئله سرعت در کشور داریم و با توجه به تغییر سریع آبادی‌ها و تبدیل آنها به شهرها برنامه‌ریزی خواهیم کرد و مسلماً سرعت متناسب با محور اتخاذ می‌شود و تغییرات سرعت به طور دائم و سالانه در برنامه قرار دارد.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد شماره‌گذاری خودرو گفت: شماره‌گذاری خودرو اعم از داخلی و خارجی افزایش قابل توجهی یافته است.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: تخلفات نسبت به سال گذشته کاهش داشته است و در فروردین ماه اعمال قانون کمتر بوده است.

کد خبر 259118
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز