به گزارش مهر، مسعود رضایی منفرد با اشاره به نامگذاری سال 93 به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، سهم سازمان میراث فرهنگی را در اجرایی ساختن این شعار حائز اهمیت خواند و افزود: بنا بر تحقیقات، هر گردشگر، به طور میانگین علاوه بر هزینه های تورهای اقامتی و مسافرتی خود، 1000دلار را برای صنایع دستی ایران و سوغات سفر هزینه می کند که این اقدام با مؤثر جلوه کردن در اقتصاد کشور ، سهمی بسزا در ایجاد اشتغال و درآمد زایی داشته و میتواند به فرجام ایده آل صنعت توریسم کمک قابل توجهی خواهد کرد.
وی همچنین فرهنگ سازی در خصوص سوق دادن اقبال گردشگران اروپایی به بازدید از ایران را پر اهمیت بر شمرد و گفت: هر چند ایران برای همه شناخته شده است ، اما نگاه جهادی گونه مدیریتی در این بخش و فرهنگ سازیهای صورت گرفته ، توانست تنش هایی را که عامل اصلی کاهش گردشگران خارجی برای حضور در ایران بود، تا حدی مرتفع سازد تا جایی که در بزرگترین و معتبر ترین روزنامههای جهان، ایران جزء 17 کشور مقصد گردشگری سال 2014 معرفی شده که این خود بیانگر تأثیری مثبت، در رویداد گردشگری کشورمان است.
مدیر اجرایی تخت جمشید ماههای اردیبهشت و مهر را ، پرتردد ترین ماههای سال از نظر بازدید گردشگران خارجی از مجموعه جهانی تخت جمشید بر شمرد و گفت: گردشگران خارجی که در سال جدید از مجموعه جهانی تخت جمشید بازدید کردند، بیشتر از کشورهای ایتالیا، آلمان ، فرانسه و انگلیس بوده و میانگین سنی گردشگران خارجی نیز کاهش یافته است.