زمانی که سارقان سرگرم انتقال لوازم سرقت شده از مغازه خیاطی به داخل خانه‌شان بودند خبر نداشتند که تعدادی از قرقره‌ها در کوچه افتاده و نخ‌ها تا داخل خانه‌شان کشیده‌ شده‌اند.

چند شب پیش دزدان به یک مغازه خیاطی در شهرستان پلدختر استان لرستان دستبرد زده و هر چه لوازم خیاطی، قرقره و نخ بود را دزدیدند و سوار بر یک پراید راهی مخفیگاهشان شدند. پس از اینکه به مقابل خانه رسیدند شروع به انتقال لوازم مسروقه به داخل خانه کردند؛ در این میان اما تعدادی از قرقره‌ها روی زمین افتاد و با توجه به تاریکی هوا، دزدان متوجه آنها نشدند. دزدان آن شب با خیال راحت خوابیدند غافل از اینکه سرنخی که متصل به یکی از قرقره‌ها بود، بین دیگر لوازم گیر کرده و تا داخل خانه کشیده شده است.

صبح روز بعد، مرد خیاط راهی مغازه‌اش شد اما با دیدن قفل شکسته و مغازه خالی، فهمید که دزد به مغازه‌اش زده است. او سراسیمه با پلیس تماس گرفت و طولی نکشید که تیمی از مأموران راهی خیاطی شدند. بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که دزدان شبانه با بریدن قفل در، وارد مغازه شده و دست به سرقت زده‌اند. از آنجا که نه دوربین مداربسته و نه شاهدی در محل سرقت بود، کارآگاهان به شناسایی دزدان سابقه‌داری پرداختند که در زمینه سرقت از مغازه‌ها فعالیت داشتند.

طولی نکشید که فهرستی از سارقان به‌دست آمد و مأموران تصمیم گرفتند آنها را زیرنظر بگیرند تا شاید از این طریق بتوانند دزدان مغازه خیاطی را شناسایی کنند. یکی از کسانی که اسمش در فهرست پلیس بود، محمود نام داشت. مأموران وقتی به مقابل خانه این مرد رفتند تا او را زیرنظر بگیرند، متوجه مقداری نخ و قرقره شدند که داخل کوچه افتاده بود.

نخ یکی از قرقره‌ها تا حیاط خانه محمود کشیده شده بود و مأموران که حدس می‌زدند نخ‌ها و قرقره‌ها از مغازه خیاطی سرقت شده است، ماجرا را به قاضی پرونده گزارش کردند و به این ترتیب دستور دستگیری دزد سابقه‌دار صادر شد. مأموران در ادامه وارد خانه این مرد شدند و پس از دستگیری او توانستند لوازم سرقت شده از مغازه خیاطی را در آنجا کشف کنند.

محمود که باورش نمی‌شد به این راحتی به دام پلیس افتاده، در تحقیقات به سرقت شبانه اعتراف کرد و گفت: 2سال به جرم سرقت در زندان بودم تا اینکه چند روز پیش آزاد شدم. از قبل با صاحب خیاطی اختلاف داشتم و برای اینکه از او انتقام بگیرم با دوستم به مغازه‌اش دستبرد زدیم. وی ادامه داد:

وقتی لوازم مسروقه را به خانه من بردیم، متوجه افتادن قرقره‌ها نشدیم و از آنجا که خانه‌ام 2در دارد و معمولا از در دیگر رفت‌وآمد می‌کنیم، نخ‌ها را ندیدیم. این مرد که تنها 4ساعت پس از گزارش سرقت به پلیس دستگیر شده بود، به بازداشتگاه منتقل شد و مأموران در ادامه توانستند همدست او را هم دستگیر کنند. به گفته سرهنگ دالوند، رئیس پلیس آگاهی استان لرستان، برای هردو متهم قرار قانونی صادر شد و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

کد خبر 259213
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز