فرهاد پرورش در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس آمار یاتا (انجمن بینالمللی حمل و نقل هوایی) هزینه سوخت به طور متوسط حدود 17 تا 18 درصد از هزینههای عملیاتی شرکتهای هواپیمایی را به خود اختصاص میدهد که البته این موضوع بستگی به شرایط کشور مربوطه و شرکتهای هواپیمایی دارد اما بطور میانگین در کشور ما این رقم 24 درصد است.
وی با بیان اینکه افزایش 25 درصدی نرخ سوخت هواپیما کاملا کارشناسانه بود، گفت: افزایش 100 تومانی هر لیتر سوخت منطقی است و امیدوایم هزینه سوخت هواپیماهای باری و هلیکوپترها هم مشخص شود.
پرورش اظهار کرد: مشخص نشدن تعرفه سوخت هواپیماهای باری و هلیکوپترها عمدی نبوده و مورد غفلت واقع شده است که پیشنهاد شد همان رقم 500 تومان نیز در این بخش تعیین شود.
مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) گفت: همه شرکتهای هواپیمایی از نرخ جدید سوخت هواپیما و افزایش منطقی آن رضایت دارند.
وی با بیان اینکه تمام شرکتهای هواپیمایی ملزم هستند با توجه به نوع هواپیما دستورالعملهای ایمنی آن را به دقت رعایت کنند، گفت: علیرغم همه محدودیتهای موجود، هیچ مسالهای مربوط به ایمنی پروازها در ایرلاین هما نادیده گرفته نمیشود.