جمعه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: وقتی قصد دارید برای منزل اسباب و اثاثیه خریداری کنید، مجبورید از قوه تخیل خود کمک بگیرید تا ببینید که آیا مثلا فلان صندلی برای اتاق نشیمن مناسب است یا اینکه آیا رنگ قهوه‌ای برای آشپزخانه شما زیباست یا خیر؟

تعدادی از سازندگان اثاثیه منزل با در نظر داشتن این موضوع به دنبال ایده های هوشمندانه‌ای رفته‌اند که به شما کمک می‌کند آسان‌تر اسباب مورد نظرتان را خریداری کنید.

فلورین بلاشکه، دبیر مجله تجارت دیجیتال t3n.de در هانوفر آلمان می‌گوید: دو نوع اپلیکیشن در بازار وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. تاکنون بسیاری از مشتریان برای این کار از مدل سازی‌های سه بعدی کامپیوتری استفاده کرده‌اند اما این مدل‌ها نمی‌تواند به خوبی شرایط واقعی را نشان دهد.

اپلیکیشن‌های جدیدی در بازار موجود است که می تواند به مشتریان برای خرید آسان‌تر از طریق ایجاد شرایط واقعی تر کمک کند. این اپلیکیشن‌ها از طریق دوربین‌های گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها به مشتریان اجازه می‌دهد تصویر کالای مورد نظر را در منظره خانه خود مشاهده کنند.

بلاشکه می‌گوید: این تصویر خیلی واقعی است.

این اپلیکیشن‌ها حتی نور و سایه را نیز در نظر می‌گیرند و در مواقعی که می‌خواهید تصمیم بگیرید مثلا آیا یک کاناپه برای دکوراسیون خانه شما مناسب است یا خیر بسیار کمک رسان و عالی هستند.

آیکیا IKEA شرکت سوئدی سازنده لوازم و مبلمان منزل برای مشتریان خود اپلیکیشن‌هایی دارد اما سازندگان لوازم الکترونیک نیز در حال سرمایه گذاری بر روی این فن آوری هستند. شرکت پاناسونیک اپلیکیشنی دارد که می تواند پیش از خرید به شما نشان دهد کالای مد نظرتان در خانه چه منظره ای دارد. برخی اپلیکیشن‌ها به شما اجازه می دهند تصویر کالایی را که قصد خریدش را دارید بچرخانید یا سایزش را تغییر دهید. شرکت Kare اپلیکیشنی دارد که از طریق آن می توانید تصویر مورد نظرتان را ذخیره کرده و در صفحه فیس بوک خود ارسال کنید تا نظر دوستانتان را نیز درباره اش جویا شوید.

نخستین اپلیکیشن هایی که برای این کار طراحی شده بودند بیشتر شباهت به جدول های سودوکو داشت اما با برنامه های امروزی دیگر نیاز نیست از نرم افزارهای پیچیده استفاده کنید. هر کسی که بتواند از یک گوشی هوشمند استفاده کند می تواند به راحتی از این اپلیکیشن ها استفاده کند.

با این وجود بنا به گفته اورسولا گیزمن، عضو مجمع صنایع مبلمان آلمان این فن آوری هم محدودیت های خود را دارد. خریداران معمولا تمایل دارند اثاثیه دلخواه شان را در فروشگاه خریداری کنند نه اینکه فقط با دیدن یک تصویر آنلاین اقدام به خرید کنند. آمار این مجمع در سال 2013 نشان می دهد که فقط چهار درصد فروش ها به صورت اینترنتی است.

گیزمن می‌گوید: می‌دانم که شرکت‌های سازنده معتقدند خریداران شان حاضرند میلیون‌ها دلار صرف خرید‌آنلاین کنند، اما برای خرید اقلام بزرگ نظیر یک کاناپه، ترجیح می‌دهند به فروشگاه رفته ابتدا روی آن بنشینند و امتحانش کنند، سپس در صورت تمایل آن را خریداری کنند. هیچکس حاضر نیست کاناپه‌ای گران قیمت را تنها با یک کلیک خریداری کند.

کد خبر 259458
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز